کد خبر: ۲۱۷
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۱۹:۰۳:۰۶

۵ میوه‌ای که برای سلامت شما نقش کلیدی ایفا می‌کنند

اگر در حال افزودن میوه به رژیم غذایی خود هستید، متخصصان تغذیه بهترین میوه ها را برای حمایت از سلامتی شما بررسی کرده اند.

به گزارش محیانیوز؛ مصرف این سوپراستارهای سرشار از آنتی اکسیدان را به عنوان یک میان وعده، ترکیب شده در اسموتی یا به عنوان بخشی از یک صبحانه یا ناهار متعادل و سالم در نظر بگیرید. استفاده از آنها در هر وعده غذایی واقعاً آسان است.

 

بلوبری

بلوبری های ریز اما قوی را به کاسه بعدی غلات یا بلغور جو دوسر اضافه کنید. ماری راگلز، نویسنده نیویورکی بلوبری را میوه مورد علاقه خود نامیده است.

او با استناد به تحقیقی که انجام داده است، گفت: نشان داده شده است که ترکیبات موجود در بلوبری رفتار سلولی را تنظیم می‌کند و منجر به اثر محافظتی در پیشگیری و درمان چندین بیماری مخوف از جمله سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شود.

راگلز افزود: بلوبری، به طور کلی، یک مکمل بسیار سالم برای هر رژیم غذایی است. جینان بانا، متخصص تغذیه و پروفسور تغذیه در هاوایی، اضافه کرد که بررسی خواص سلامتی بلوبری شواهدی را در مورد مصرف آن و پیشگیری از بیماری ها برجسته می کند.

او گفت: این بررسی به محتوای آنتی اکسیدانی این میوه به عنوان کلیدی در ارتقای سلامت اشاره دارد.

سیب

خب، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که این میوه غنی از مواد مغذی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

بانا می گوید: سیب انتخابی عالی است، زیرا فیبر و ریزمغذی های مهمی را فراهم می کند.

وی با اشاره به یک مقاله علمی خاص گفت: فواید آنها در پیشگیری از بیماری های مزمن مانند سرطان نیز برجسته شده است.

نویسندگان به محتوای غنی فیتوشیمیایی اشاره می کنند که پتانسیل بهبود سلامت و کاهش خطر بیماری را دارد.

انبه

این میوه استوایی به گفته کارشناسان ارزش افزودن به وعده های غذایی را دارد. بنا می گوید: انبه منبع خوبی از فیبر است و کمک به سیر ماندن و داشتن هضم سالم از جمله عملکردهای دیگر مهم این میوه است.

به عنوان یک میوه، انبه هیچ قند اضافه‌ای ندارد، اما به طور طبیعی حاوی قند است.

f133032a-mango

وی گفت: انبه حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای عملکرد بدن ضروری است، انبه منبع خوبی از ویتامین C، ویتامین A، مس، فولات و غیره است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان های متعددی از جمله بتاکاروتن و زآگزانتین هستند، که دومی ممکن است خطر دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن را کاهش دهد.

موز

میوه خوش طعم نیز برای سلامتی شما مفید است. بنا گفت: موز منبع خوبی از پتاسیم و همچنین منگنز، منیزیم، ویتامین C و ویتامین B6 است. او تاکید کرد: آنها همچنین حاوی ترکیبات زیست فعال هستند که در پیشگیری از انواع بیماری نقش دارند.

گلابی

بنا می گوید: گلابی که خیلی ها ارزش زیادی برای آن قائل نیستند، دارای مجموعه ای از مزایای سلامتی است. شاید این را نمی دانستید، اما گلابی یکی از میوه‌های دارای فیبر بالاست که در میوه‌ای با اندازه متوسط ​​شش گرم یافت می‌شود. هر روز ما به 25 تا 30 گرم فیبر نیاز داریم و خوردن گلابی برای رسیدن به این هدف عالی است. فیبر محلول فیبر غالب موجود در گلابی، به ویژه پکتین است.

 

منبع: فاکس نیوز

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی