کد خبر: ۳۱۷۸۷
۱۴۰۳/۰۱/۰۹ ۱۵:۱۱:۰۱

مفیدترین نان دنیا را خیلی ساده در خانه بپزید

یکی از سالم‌ترین نان‌هایی که می‌توانید بخورید نان حزقیال است. اگر بدانید مواد تشکیل دهنده آن چیست قطعا نسبت به تهیه و مصرف کردنش تردید به دلتان راه نخواهید داد. نانی که در آن گندم، جو، سویا، عدس و ارزن داشته باشد آیا خوردن آن واجب نیست؟! این همه مواد مغذی و مفید یک جا جمع شده باشند و از آن روی برگردانیم!؟

به گزارش محیانیوز، هر نانی که ما می‌شناسیم از یک نوع آرد تشکیل شده است ولی نان حزقیال سیستم متفاوتی دارد. اگر دوست دارید برای بار اول آن را میل کنید بد نیست خودتان دست به تهیه‌اش بزنید. کار سختی هم نیست. لذت بخش است و مفید بودنش حالتان را جا خواهد آورد!

مواد لازم:

توت سفید

نصف فنجان

جو 

نصف فنجان

ارزن گندم

نصف فنجان

عدس 

نصف فنجان

لوبیا چیتی

2 قاشق غذا خوری

لوبیا قرمز

2 قاشق غذا خوری

سویا

2 قاشق غذا خوری

آب گرم (45 درجه سانتی گراد)

4 فنجان

عسل

1 فنجان

روغن زیتون

نصف فنجان

مخمر خشک فعال

2 قاشق

نمک

2 قاشق سوپ خوری

 

طرز تهیه:

در یک کاسه بزرگ آب را به همراه عسل، روغن زیتون و مخمر مخلوط کنید و اجازه بدهید 3 تا 5 دقیقه بماند تا مایه خمیر عمل بیاید.

جو، ارزن، عدس، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز و سویا را با هم مخلوط کنید و در آسیاب آنها را تبدیل به آرد کنید. حالا آرد خودساخته‌تان را به موادی که چند دقیقه زمان دادید تا به عمل بیاید اضافه کنید و به آن نمک هم بزنید. مخلوط را ورز بدهید تا کاملا یکدست بشود و خمیری منسجم پیش رویتان باشد.

ظرف مخصوص فر را چرب کنید و این خمیر را در آن بریزید و یک ساعت بگذارید تا استراحت کند و حجم آن دوبرابر شود. بعد از طی این مدت ظرف را در فر بگذارید. البته فر را از قبل در دمای 175 درجه گرم کنید و به مدت 45 تا 50 دقیقه زمان بدهید تا نان شما پخته شود. نان زمانی به مرز پختن می‌رسد که روی آن طلایی شود. بعد از اینکه خنک شد برش بزنید و نوش جان بفرمایید.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی