کد خبر: ۲۲۵۳
۱۴۰۱/۰۷/۲۰ ۱۸:۳۰:۲۶

ناخن‌های شیشه‌ای/ 8 راه حل برای محافظت از ناخن‌های شکننده

ناخن‌های دست از کراتین تشکیل شده‌اند، همان پروتئینی که موهای شما را می‌سازد. پس سلامت آنها بسیار حائز اهمیت است و نشان می‌دهد که به چه میزانی سلامت هستید.

ستی مولایی؛ با گذشت زمان، افزایش سن، قرار گرفتن مکرر یا طولانی مدت ناخن‌ها در معرض آب و مواد شیمیایی (مانند مواد شوینده)، استفاده از پاک کننده‌های ناخن و یا استفاده طولانی مدت از لاک ناخن می‌تواند باعث شکنندگی ناخن‌ها شود.

پس ایجاد تغییرات بزرگ و کوچک در سبک زندگی می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با این نوع مشکلات باشد. در این مطلب 8 راه حل برای محافظت از ناخن را به شما پیشنهاد می‌دهیم تا ناخن‌های سلامت داشته باشید.

قرار گرفتن در معرض آب

ناخن‌ها ماهیتی فوق العاده جاذب دارند. هنگامی که دستان خود را می‌شویید یا درگیر هر گونه فعالیتی هستید که ناخن شما را خیس می‌کند، سلول‌های سطح خارجی ناخن‌ها منبسط و منقبض می‌شوند و آنها را نرم و خم می‌کند.

قرار گرفتن در معرض آب در واقع شایع‌ترین علت شکنندگی در ناخن‌ها است و بنابراین باید سعی کنید از قرار دادن آنها در معرض آب برای مدت طولانی خودداری کنید.

جالب اینجاست که کمبود رطوبت هم می‌تواند باعث شکننده شدن ناخن‌ها شود، بنابراین نکته مهم در اینجا حفظ تعادل است. نوشیدن مقدار مناسب آب یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با این مشکل است.

بیوتین‌تراپی راه نجات

رژیم غذایی خود را با افزودن بیوتین در برنامه غذایی روزانه خود غنی کنید. بیوتین ویتامینی است که در غذاهایی مانند تخم مرغ و ماهی قزل آلا یافت می‌شود و ثابت شده است که مو و ناخن‌های ضعیف را تقویت می‌کند.

در واقع، مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه مکمل بیوتین منجر به افزایش 25 درصدی ضخامت صفحه ناخن می‌شود. علاوه بر این، تقریباً هیچ عارضه جانبی برای این وجود ندارد.

از هیدراته کردن بدن قافل نشوید

بدن انسان از 60 درصد آب تشکیل شده است، که این امر حیاتی است که همیشه خود را هیدراته نگه دارید. آب یا غذاهای غنی از آب مانند خیار و هندوانه راهی عالی برای مرطوب کردن مو، ناخن و پوست شما از داخل بدن هستند.

مقدار آبی که می‌نوشید باید به گرم یا خشک بودن محیط شما بستگی داشته باشد. نوشیدن آب کافی به شما در رفع مشکلات زیادی کمک می‌کند. واقعاً هیچ نقطه ضعفی برای هیدراتاسیون وجود ندارد.

ناخن‌ها را مرطوب کنید

با استفاده از کرم دست طبیعی دست و ناخن خود را مرطوب نگه دارید. شستن و خشک کردن دست‌ها می‌تواند باعث از دست دادن رطوبت ناخن‌ها و دست‌ها شود، بنابراین کرم دست همیشه برای کمک به ناخن‌های شکننده مفید است.

بسیاری از این کرم‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که دست و ناخن‌های شما رطوبت را حفظ کرده و از آنها در برابر محیط محافظت می‌کنند. این کار از خشک شدن و پوسته پوسته شدن آنها جلوگیری می‌کند. برخی از متخصصان پوست مالیدن ویتامین E روی ناخن‌ها را برای تقویت سلامت پوست و ناخن‌ها توصیه می‌کنند.

 آهن و ویتامین‌ مصرف کنید

ناخن‌های شکننده در افرادی که علائم کمبود ویتامین و آهن دارند دیده می‌شود. این مواد مغذی برای بدن مهم هستند، بنابراین مطمئن شوید که دوز روزانه ویتامین خود را کامل می‌کنید. می‌توانید در صورت نیاز، پس از مشورت با پزشک، مکمل‌ها را مصرف کنید یا نیاز خود را از منابع غذایی طبیعی مانند اسفناج برطرف کنید. این یکی از شایع ترین کمبودها در جهان است و تعداد زیادی مکمل و تغییر رژیم غذایی برای مبارزه با آن وجود دارد. یک رژیم غذایی متنوع و سالم تا حد زیادی بهترین راه برای نجات ناخن‌های شکننده است.

از روغن های طبیعی استفاده کنید

روغن‌های طبیعی بهترین راه حل موضعی برای حفظ سلامت ناخن‌ها هستند. روغن نارگیل، روغن کلم بروکلی یا روغن زیتون را روی ناخن یا بدن خود ماساژ دهید که نه تنها کوتیکول شما را سالم می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا پوست شما سالم به نظر برسد. تعدادی از این روغن‌ها حاوی مواد مغذی و ویتامین‌های مهمی هستند که باعث تقویت ناخن و رشد سالم آن می‌شوند. ویتامین A و E نمونه‌های عالی از این نمونه هستند. همچنین تعدادی از این روغن‌ها دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده هستند. این روغن‌ها را یک بار در طول صبح و یک بار در شب برای به دست آوردن بهترین نتیجه استفاده کنید.

دستکش دوست ناخن های شما

در صورتی که دست‌های  شما با آب زیاد تماس دارد، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به ناخن و نرم شدن آنها از دستکش استفاده کنید.

ناخن‌هایتان را بعد از حمام بگیرید

همیشه بعد از حمام ناخن‌های خود را بگیرید چون آسیب کمتری به آن می‌رسد. ناخن نرم است و شکننده نیست.

منبع:

https://oladoc.com/health-zone/6-natural-remedies-strengthen-brittle-nails/

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی