کد خبر: ۵۱۹۵
۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ۲۲:۰۰:۰۰

درباره سیر سیاه چه می دانید؟!

سیر سیاه حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سیر معمولی دارد و همچنین ترکیب بیشتری از S-Allylcysteine در آن وجود دارد که به جذب آلیسین کمک می کند. شما با خوردن روزانه یک حبه سیر می توانید از ماده غذایی بهرمند شوید. یک حبه سیر سیاه بدون بو با طعم نسبتا شیرین مصرف کنید و از خواص سیر سیاه بهرمند شوید.

 اگر سیر معمولی را از ۵۰ تا ۹۰ روز در دمای ۶۰ تا ۷۷ درجه نگهداری کنید تا تبدیل به سیر سیاه شود. این فرآیند که تبخیر نامیده می شود باعث شیرین شدن مزه سیر می شود و رنگ آن را سیاه می کند و به آن حالت ژله ای و نرم می دهد. اولین بار کره ای سیر سیاه برای مصارف دارویی تولید کردند چون سیرسیاه خواص درمانی فوق العاده ای دارد.ژ

fresh-black-garlic-made-by-black-garlic-making-machine-990x742-1

مواد مغذی در ۱۵ گرم سیر سیاه

کالری ۴۰

پروتئین ۲ گرم

چربی ۰

کربوهیدارت ۸ گرم

فیبر ۳ گرم

قند ۴ گرم

ویتامین های سیر سیاه

ویتامین C

ویتامین های B1، B2، B3، B6

فولات

کلسیم

منگنز

منیزیم

فسفر

روی

آهن

خواص سیر سیاه به طور کلی

تحقیقات نشان داده است که سیر سیاه حاوی آتنتی اکسیدان و خواص ضد سرطانی می باشد و همچنین ضد حساسیت، دیابت و التهاب است و به طوری کلی خواص سیر سیاه عبارت از:

پیشگیری از سرطان

بهبودر سرعت درمان سرطان

کاهش وزن و لاغری

کاهش چربی خون

محافظ قلب و عروق و پیشگیری از گرفتگی رگ ها

کنترل قند و خون و پیشگیری از دیابت

بهبود دیابت و کاهش عوارض

ضد حساسیت

کاهش التهاب

محافظ از کبد

خواص سیر سیاه برای معده

افراد زیادی برای مشاهده خواص سیر سیاه آن را در صبح با معده خالی می خورند تا از خواص درمانی آن بهرمند شوند. شما می توانید صبح با معده خالی این سیر را رنده کنید و داخل اب حل کنید تا بتوانید از خواص خوب آن بهرمند شوید. سیر سیاه برای تقوسیت سیستم ایمنی بدن و تقویت عملکرد سلول های ایمنی بدن لازن است و شما می توانید با خوردن سیر سیاه با معده خالی به کاهش وزن و تصیفه خون و رفع ناراحتی معده کمک کنید.

 لاغری

طی تحقیقات انجام شده خوردن سیر باعث کاهش وزن می شود و این کاهش وزن در اثر بی اشتهای نیست بلکه کمتر غذا خوردن نیست بلکه باعث کاهش چربی شکم می شود. خوردن سیر سیاه سوخت و ساز بدن بالا می رود و در نتیجه باعث لاغری می شود.

زود انزالی

سیر سیاه حاوی مواد لینولئیک است که می تواند به درمان مشکلات جنسی مختلف از جمله زود انزالی کمک کند. تایید اینکه سیر سیاه برای درمان زود انزالی مفید است یانه هنوز جای تحقیق بیشتری دارد. شاید شما هم تبلیغات بعضی از برند ها را در مورد سیر سیاه و زود انزالی شنیده باشید و شاید در این زمینه کمی اغراق شده است. سیر سیاه موثر است ولی معجزه یا یک درمان خیلی مفید برای این مشکل نیست.

 دیابت و قند و خون

بدن انسان می تواند از طریق عملی که هموستاز نامیده می شود میزان کنترل خون را کنترل کند. اما اگر بدن درست عمل کند و هموستاز به خوبی انجام نشود بیشتر شدن قند خون از حد استاندارد باعث بیماری دیابت می شود. سیر سیاه عمل هموستاز در خون شده و قند و خون را کنترل کند و این کار از طریق افزایش سطح انسولین یا کاهش مقاومت به انسولین انجام می شود.

ضد سرطان 

سیر حاوی آنتی اکسیدان است که ضد سرطان بوده و رادیکال آزاد در بدن که عامل سرطان هستند از بین می برد. سیر سیاه خاصیت ضد سرطانی قوی دارد. طی تحقیقات خاصیت ضد سرطانی و از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن در سیر سیاه ۴.۵ برابر بیشتر از سیر تازه است. به علاوه یک پژوهش روی سرطان معده که انجم شد روند حجم و تومور های سرطانی را کاهش می دهد.

 درمان قلب

سیر سیاه نیز می تواند مانند سیر تازاه برای قلب مفید باشد. سیر سیاه پلاک های چربی دورن خون را با رسوب در دیواره رگ ها باعث تنگ شدن رگ ها و عروق می شوند و جریان خون و در نتیجه سکته مغزی و قلبی شود. سیر سیاه به خاطر داشتن ماده هیدروکسی خواص ضد التهاب بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند. بنابراین مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی بهتر است سیر مصرف کنند.

shutterstock_1099702337

کبد

این نوع سیر به خوبی می تواند از اثرات مصرف الکل و مواد شیمیایی را از بین برد و باعث کاهش و از بین رفتن حرارت چربی کبد شود.و پس با مرتب مصرف کردن سیر سیاه می تواند از چرب شدن کبد جلوگیری کند.

 درد مفاصل

تحقیقات نشان داده است که سیر سیاه برای درمان مفاصل و درد های ماهیچه ای مفید است. زیرا درون سیر سیاه ماده به نام سولفور است که باعث کاهش درد های ماهیچه ای و برای ورم مفاصل مفید است.

سرما خوردگی

سیر سیاه التهال گلو حنجره را در زمان سرما خوردگی و آلرژی کاهش دهد و بیمار های تنفسی و آسم را درمان می کند.

عوارض مصرف سیر سیاه

طبق تحقیقات عوارض قابل توجه و شناخته شده برای سیر سیاه وجود ندارد و مصرف معمولی آن ایمن و بی ضرر است. اما خوردن سیر سیاه باعث کاهش فشار خون می شود و بنابراین افرادی که به طور عاید فشار خون پایینی دارند بهتر است همراه با خوراکی آن را مصرف کنند و یعد از خوردن آن دو لیوان آب مصرف کنید.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی