کد خبر: ۶۴۰۱
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۱:۴۵:۰۰

بازدید دبیر ستاد حقوق بشر از زندان‌های تهران/ غریب‌آبادی با تعدادی از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر به‌طور جداگانه گفت‌وگو کرد

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در بازدید از زندان‌های تهران، وضعیت بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

کاظم غریب‌آبادی، سه روز متوالی از زندان اوین، زندان تهران بزرگ و زندان زنان و بازداشتگاه‌های تحت نظارت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بازدید و در جریان وضعیت بازداشت‌شدگان مرتبط با اغتشاشات اخیر قرار گرفت.

غریب‌آبادی در این بازدیدها با تعدادی از بازداشت‌شدگان به‌طور جداگانه گفت‌وگو و در جریان آخرین وضعیت آنان قرار گرفت.

وی به بررسی بهره‌مندی متهمان از حقوق مختلف خود مانند تفهیم اتهام، دسترسی به وکیل، تماس و ملاقات با خانواده، وضعیت بهداشتی و غذایی پرداخت.

دبیر ستاد حقوق بشر در گفت‌و گو با مسئولان و مقامات ذیربط نیز به ضرورت تسریع در رسیدگی پرونده‌های بازداشت‌شدگان و بهره‌مندی آنان از حقوق خود در هر مرحله (دستگیری، تحقیقات مقدماتی، محاکمه و حضور در بازداشتگاه یا زندان) تاکید کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در جریان بازدید از زندان اوین با برخی خانواده‌های بازداشت‌شدگان نیز دیدار کرد و در جریان خواسته‌های آنان قرار گرفت و پیگیری این تقاضاها را در دستورکار قرار داد.

براساس این گزارش، دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه بازدیدهای خود در هفته جاری به کانون اصلاح و تربیت تهران می‌رود تا از نزدیک، وضعیت افرادی که در ارتباط با اغتشاشات بازداشت و در این مکان نگهداری می‌شوند، بررسی کند.

 

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی