کد خبر: ۲۷۰۱
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۱۸:۰۴:۴۶

فائزه و مهدی هاشمی در اوین/ چرا کریمی قدوسی سعی در القای ناامنی زندان اوین دارد؟

​آرمان ملی در گزارشی درباره اظهارات کریمی قدوسی نوشت: پذیرش آنچه کریمی قدوسی بیان کرد، آسان نیست چرا که مسئولان زندان اوین با رصد شرایط بندهای مختلف اجازه ایجاد خطری برای زندانیان نمی‌دهند و مشخص نیست کریمی قدوسی بر چه اساسی سعی درناامن نشان دادن زندان دارد؟

روز گذشته برنا نوشت: «کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در اظهار نظری گفت: «دستگاه‌های امنیتی از قبل به مراکز مهمی که احتمال ایجاد التهاب و آشوب در آنها وجود داشت، دستورالعمل دادند و در زندان اوین هم یگان امنیتی کاملاً در آمادگی بود. در این حادثه فردی با چاقو خود را به بند مهدی هاشمی رفسنجانی می‌رساند و درصدد کشتن او برمی‌آید اما مهدی هاشمی از دو روز قبل به درخواست خود از آن بند جابه‌جا شده بود! این را هم بگویید که می‌خواستند در این آتش‌سوزی بزرگ یک جمعی از زندانی‌ها کشته شوند و مهدی هم با آن سوابقش کشته شود و برای جمهوری اسلامی مظلوم چه پاپوشی درست کنند و چه التهاب‌آفرینی در دنیا و منطقه و کشور کنند کمک‌هایی هم که از بیرون رفته کاملا مسلط و حقیقتاً هوشیارانه عمل شده که امروز ما درخواست کرده‌ایم اعضای شورای تامین تهران تشریف می‌آورند کمیسیون امنیت که تشکر کنیم از زحمات، دقت‌ها، تلاش‌ها و مجاهدت‌های آنها چه در تهران و چه در ماجرای زندان اوین.»

پذیرش آنچه کریمی قدوسی بیان کرد، آسان نیست چرا که مسئولان زندان اوین با رصد شرایط بندهای مختلف اجازه ایجاد خطری برای زندانیان نمی‌دهند و مشخص نیست کریمی قدوسی بر چه اساسی سعی درناامن نشان دادن زندان دارد؟ همچنین برنا نوشته بود یاسر هاشمی در زمان آتش سوزی در زندان اوین مدعی شد که «برادرش از چهارشنبه هفته گذشته تا روز جمعه مطابق روال همیشگی (مرخصی هفته در میان) داشته، اما در زمان مراجعت به زندان در روز جمعه به او گفته شده فعلا می‌تواند بیرون باشد.» مسئولان سازمان زندان‌ها و قوه قضائیه تاکنون در مورد این ادعا اظهار نظری نداشته‌اند.

کریمی قدوسی دیروز بجز پرداختن به موضوع مهدی هاشمی به چگونگی رخ دادن حادثه در اوین هم اشاره کرده و گفته است: « در ابتدا، مامور برای سرشماری زندانیان آن بند وارد می‌شود وقتی در را باز می‌کند آنها یک نفر را روی پتو می‌خوابانند و وانمود می‌کنند که او مریض است و نیاز به اورژانس دارد. درب را باز می‌کنند که مامور به داخل برود اما بلافاصله در را می‌شکنند و نمی‌گذارند باز شود و می‌ریزند داخل قسمت دوم. از آنجا شروع می‌کنند وارد فضای دیگری می‌شوند یعنی کاملاً طراحی شده و برنامه‌ریزی‌شده در این ماجرا اقدام کردند و آن بند به‌طور کلی از بین می‌رود.»

وی با بیان اینکه شاید حدود ۴۰ یا ۵۰ میلیارد تومان خسارت به آن بند زده شده باشد، گفت: ابزار و امکاناتی که آنجا وجود دارد از بین رفته است. بسیار مهم آن است که بررسی‌ها نشان داد که دستگاه‌های امنیتی و شورای امنیت کشور از قبل به همه این مراکز مهمی که احتمال داده می‌شود التهابی در آنجا به وجود بیاید دستورالعمل‌های خودش را ارسال کرده و تذکرات خودشان را داده‌اند لذا در اوین هم یگان امنیتی کاملاً آماده بوده و توانسته بسیار خوب این نقشه شوم دشمن را خنثی و مهار کند.

فائزه در زندان است

اعتراضات اخیر فرصتی برای عده‌ای بود تا اتهاماتی را روانه مخالفان سیاسی و منتقدان خودشان کنند. متهم کردن خانواده هاشمی از جمله سوژه‌های همیشگی اصولگرایان تندرو است. ۵ مهر برخی رسانه‌ها نوشتند که فائزه هاشمی در اعتراضات اخیر بازداشت شده است. روایت همشهری آنلاین که رسانه شهرداری است اما قابل تامل بود. این رسانه نوشت: « فائزه هاشمی به دلیل تحریک اغتشاشگران به اعتراضات خیابانی در منطقه شرق تهران، توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده است. این در حالی است که این تحریک‌ها در کشاندن معدود اغتشاشگران هم به خیابان‌ها ناکام بوده است. رسانه‌های غربی و ضد ایرانی به‌رغم پایان یافتن اعتراضات خیابانی همچنان در تلاش هستند که در فضای مجازی، فضای کشور را ملتهب نشان دهند و برای این منظور دست به دامن برخی چهره‌های مشهور شدند تا شاید بتوانند همچنان فضای اعتراضی را زنده نگه دارند. پیش از این هم سابقه داشته که فائزه هاشمی به دلیل حضور مستقیم در برخی اغتشاش‌های خیابانی بازداشت شود.»

۱۶ مهر محسن هاشمی برادر بزرگ فائزه بدون پیش داوری درباره بازداشت خواهرش عنوان کرد: «خواهرم فائزه همچنان در بازداشت به سر می‌برد.»

۱۹ مهر سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه فائزه هاشمی فعلا در بازداشت است، گفت: فائزه هاشمی به موجب دادنامه ششم بهمن ماه ۱۳۹۹، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۵ ماه حبس و ۲ سال مجازات تکمیلی محکوم شده است. مسعود ستایشی گفت: خانم هاشمی با قرار بازداشت موقت در بازداشت است و پیشینه‌ای از سوابق دارد. ایشان به موجب دادنامه ۶ بهمن ۱۳۹۹ به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل ۱۵ ماه حبس و دو سال مجازات تکمیلی محکوم شد. دادنامه دیگری هم دارد و در ۲۱ آذر سال ۱۴۰۰ از سوی دادگاه تجدیدنظر به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس و دوسال مجازات تکمیلی و منع خروج از کشور محکوم شد. در اجرا و تحقق مقرراتی که داریم در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ پرونده او به شعبه ۳۶ تجدیدنظر تهران رفت و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل ۱۵ ماه حبس تعزیری و ۲ سال مجازات تکمیلی مثل ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی و... محکوم شد.

وی افزود: اتهامات جدید ایشان در شعبه دادسرای امنیت مطرح است و اتهامات او اجتماع و تبانی و اخلال در نظم عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام است و با قرار بازداشت موقت درتهران است و ان شاءا... سریعا پرونده ایشان رسیدگی می‌شود و به دادگاه ارسال خواهد شد و محکومیتشان در شرف اجرا است. تاریخ دادنامه ایشان ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ است

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی