کد خبر: ۱۸۲۶
۱۴۰۱/۰۷/۱۴ ۱۸:۵۷:۳۹

بینگو چیست؟

بازی فکری-گروهی بینگوی الفبایی از انواع بازی-آموزش است و برای رده‌ی سنی ۳ تا ۹ سال طراحی شده است.

بازی بینگو، یکی از بازی های کلاسی برای سرگرمی است.

آنچه نیاز دارید: کاغذ اندازه نامه، قلم یا مداد

bl2

نحوه بازی:

به هر دانش آموز یک ورق کاغذی به اندازه یک نامه بدهید. به بچه ها بگویید که برگه ها را چهار بار از وسط تا بزنند. وقتی آن را باز می کنند، 16 قسمت در برگه خواهند داشت.

آنها می توانند خطوطی را روی قسمت های تا شده بکشند تا همه قسمت ها را از هم جدا کنند. با کمک دانش آموزان یک بانک 40 کلمه ای ایجاد کنید. آنها را شماره گذاری کنید و روی تخته بنویسید. از دانش آموزان بخواهید تا هرکدام 16 کلمه را از روی تخته انتخاب کرده و آن را در هر قسمت یا بلوک برگه شان بنویسند. شماره های یک تا 40 را روی تکه های کاغذی بنویسید و آن را در یک کیسه قرار دهید. شماره ها را به طور تصادفی بردارید تا بازی را شروع کنید. دانش آموزان باید کلمات مربوطه را علامت بزنند و کسی که اول از همه کل کلمات را علامت بزند برنده می شود.

بازی بینگو با سه دسته ابزار انجام می‌شود: نماکارت‌های الفبایی کوچک با شکل‌های گوناگونی که هر یک نشان‌دهنده‌ی یک واک الفبایی‌اند و داخل کیسه‌ای پارچه‌ای قرار دارند، بینگو کارت‌ها با مجموعه‌ای از ۹ مربع با ۹ شکل منتخب از کارت‌های الفبایی، و مهره‌های چوبی.

rsz_fun-games-for-english-class

روش بازی به این ترتیب است: یک نفر به عنوان استاد بازی انتخاب می‌شود و یک نماکارت‌ الفبایی را از کیسه بیرون می‌کشد و واک آن را می‌خواند. هر کس همان واک را در بینگوکارت‌اش داشت، مهره‌ای چوبی برمی‌دارد و روی آن می‌گذارد. بینگو کارت هرکس زودتر پر شود، صاحبش فریاد می‌کشد: بینگو!

بعد سراغ بینگوکارت دیگری می‌رود. بازی به همین منوال ادامه پیدا می‌کند تا برنده‌ی نهایی معلوم شود.

بازی بینگوی الفبایی بنابر نظریه‌های آموزشی نوین می‌تواند یادگیری را ساده‌تر کند زیرا در خلال بازی و سرگرمی چند حس از حواس پنجگانه را به کار  می‌گیرد و سیستم عصبی-حرکتی را نیز فعال می‌کند. ضمن اینکه در تقویت هوش دیداری، دقت و تمرکز موثر است.

مجموعه محصولات بینگو، بازی هایی ستند که به روش خلاقانه و از طریق بازی، آموزش ریاضی را برای کودکان بسیار آسان و لذت بخش خواهند کرد. این محصولات که در چهار نوع جمع، تفریق، ضرب و کسر تهیه شده به صورت 3 تا 36 نفره قابل انجام است.

به منظور متنوع کردن بازی و امکان انجام آن در سطوح مختلف تسلط، 6 نوع مختلف بازی در دستورالعمل وجود دارد که باعث جذابیت انجام بازی برای هر میزان سطح تسلط و یادگیری خواهد بود.

این بازی به صورت گروهی و برای یادگیری درس ریاضی در کلاس های ریاضی بسیار مناسب و قابل توصیه است. فکرانه به دلیل اهمیت و تکیه بر روش آموزش از طریق بازی این سری از محصولات بافرزندان را در سبد کالایی خود قرار داده است.

word-image-41

6 روش مختلف برای بازی

یادگیری هیجان انگیز و جذاب برای همه

تقویت مهارت در تفریق‌های با نتیجه‌ی 20

تقویت ارتباط‌های اجتماعی و مهارت‌های کلامی

چند نوع بازی برای سطح‌های مختلف مهارت

وسیله‌ای بسیار مناسب برای یادگیری جذاب در کلاس درس

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی