کد خبر: ۵۳۰۰
۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۱۰:۰۰:۰۰

سالاد کارتوفل/ سالاد سیب‌زمینی با طعم ژرمن

این دستور یک سالاد سیب زمینی گرم به سبک آلمانی است! در واقع؛ در بین اقوام مختلف ساکن در قاره اروپا، آلمانی‌ها هم مانند اسکاتلندی‌ها علاقه زیادی به سیب‌زمینی دارند و به هر شکل ممکن از سیب زمینی در پخت غذاهایشان استفاده می‌کنند.

ستی مولایی؛ سالاد کارتوفل یا سالاد سیب‌زمینی آلمانی است که به روش‌های متنوعی تهیه می‌شود و این دستور تهیه یکی از آسان‌ترین‌ آن‌ها است.

مواد لازم:

سیب‌زمینی: 750 گرم

روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری

سوسیس آلمانی: 2 عدد، نگینی درشت

آبلیمو: 2 قاشق  غذاخوری

خیارشور ریز: 6  عدد، حلقه‌حلقه

سس خردل: 2 قاشق غذاخوری

مایونز: 3 قاشق غذاخوری

شوید: یک قاشق غذاخوری، ساطوری شده

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

مرحله اول

ابتدا سیب‌زمینی‌ها را شسته و در قابلمه پر شده با آب بریزید. سپس قابلمه را روی شعله متوسط گاز قرار داده تا به خوب بپزد.شما می توانید با کمک یک چنگال بعد از 30 دقیقه از پخت آن مطمئن شوید. سپس آن را آبکش کرده، پوست کنده و ورقه‌ورقه یا یه شکل مکعب برش بزنید.

مرحله دوم

سیب‌زمینی‌های خرد شده را در یک کاسه ریخته و روغن زیتون را با آن مخلوط کنید تا به هم نچسبند. سوسیس‌ها را در یک تابه دیگر سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم

 برای درست کردن سس این سالاد خوشمزه؛ ابتدا مایونز، خردل و آبلیمو را با هم مخلوط کرده و کمی نمک و فلفل بزنید. خیارشور و شوید را هم به سیب‌زمینی اضافه کرده و مخلوط کنید.

برای سرو

سالاد را در ظرف مورد نظر کشیده، سپس روی آن را سس بریزید و با هم مخلوط کنید تا سس به خوبی داخل سالاد برود. سپس برای تزیین سوسیس‌ها را به آن اضافه کنید.

نکته:

اگر سیب‌زمینی ریز در دسترس بود، از آن استفاده کنید و فقط آنها را نصف کنید.

منبع:

https://www.recipetineats.com/german-potato-salad/

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی