کد خبر: ۲۴۹۶
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۰:۰۰:۰۰

رد ولوت/کیکی به رنگ قرمز مخملی

کیک «ردولوت» که در لغت به معنای «مخمل سرخ» است یکی از کیک‌های پرطرفدار در جهان به شمار می‌آید. تاریخچه این کیک به اوایل دهه ۱۹۰۰ برمی‌گردد که برای اولین بار در کتاب‌های آشپزی از آن گفته شد.

ستی مولایی؛ اگر به دنبال یک طعم خاص و در عین حال خوشمزه می‌گردید؛ کیک مخملی رد‌ولوت بهترین گزینه است. به عبارتی دیگر، خوشمزه‌ترین کیک قرمز مخملی با فراستینگ پنیر خامه‌ای! کرکی، نرم، کره‌ای و مرطوب با کامل‌ترین بافتی که در کیک می‌شناسید. طرز تهیه این کیک قرمز مخملی بسیار آسان است. پس با ما در مراحل پخت این کیک خوشمزه همراه شوید.

مواد لازم:

شکر: 600 گرم

تخم مرغ: 6 عدد

کره یا مارگارین در دمای اتاق: 250 گرم

رنگ خوراکی قرمز: 2 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری

آرد: 375 گرم

بیکینگ‌پودر: ۱ قاشق چایخوری

عصاره وانیل:  1 قاشق چایخوری

نمک: ½ قاشق چایخوری

سرکه سفید: ۱ قاشق چایخوری

خامه پنیری فراستینگ: به مقدار لازم

شکلات سفید آب شده:  350 گرم

گردو برای تزیین: به مقدار دلخواه

خامه قنادی برای تزیین: به مقدار دلخواه

مواد لازم برای تهیه خامه پنیری فراستینگ یا کرم چیز فراستینگ کیک ردولوت

پنیر خامه‌ای صاف و یکدست زده شده: ۴۵۰ گرم

پودر قند: ۴ لیوان 

کره بدون نمک آب شده در دمای اتاق: ۱ لیوان

عصاره وانیل: ۱ قاشق مرباخوری

مرحله اول

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و روشن کنید تا گرم شود و در این فاصله ابتدا باتر میلک را درست کنید.

مرحله دوم

برای درست کردن باتر میلک، یک لیوان شیر پرچرب که به دمای محیط رسیده است را با یک قاشق غذاخوری آب لیموترش یا آبلیمو مخلوط کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا استراحت کند.

مرحله سوم

در یک کاسه بزرگ پودر کاکائو، آرد، نمک، شکر و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سپس این مخلوط را ۲ تا سه بار الک کنید. در یک کاسه بزرگ دیگر روغن مایع، باتر میلک، دو عدد تخم‌مرغ، رنگ غذا، سرکه سفید و عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید. حالا محتوای هر دو ظرف را با هم در غذاساز یا میکسر بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا یک مایه خمیری یکدست و صاف به دست بیاید.

مرحله چهارم

قالب کیک را چرب کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. مایه کیک به دست آمده را در قالب بریزید و قالب را داخل فر بگذارید. ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان برای پختن کیک کافی است.

مرحله پنجم

بگذارید تا کیک سرد شود و سپس آن را با یک چاقوی تیز از وسط به دو نیم تقسیم کنید. برای این‌که یک کیک ردولوت صاف و یکدست داشته باشید بهتر است قسمت رویی کیک را که پف کرده است را هم با چاقو ببرید و کنار بگذارید و به این ترتیب دو لایه صاف و یکدست و گرد برای کیک به دست بیاورید.

لایه میانی

برای لایه میانی و لایه روی کیک باید از خامه پنیری استفاده کنید. برای تهیه خامه پنیری فراستینگ یا همان کرم چیز فراستینگ، پنیر خامه‌ای، شکر و کره نرم شده در دمای اتاق را در یک ظرف بریزید و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه میکس کنید تا یک مایه خامه‌ای صاف و یکدست به دست بیاید.

مرحله آخر

روی لایه اول کیک را کاملا با کرم چیز یا همان کرم خامه پنیری خوب بپوشانید. حالا لایه دوم کیک را هم با دقت روی لایه اول کیک بگذارید و با کرم چیز تمام سطح آن را بپوشانید. باقی مانده خامه پنیری را روی سطح اطراف کیک بمالید تا تمام سطح کیک با خامه پنیری پوشانده شود.

 برای سرو     

  • کیک را با خامه قنادی خامه کشی کنید و بگذارید تا لایه اول بدنه کیک را کاور کند.
  • از میوه و یا وسایل تزیینی می‌توانید برای تاپینگ کیک استفاده کنید. اگر در فصل تابستان این کیک را درست می‌کنید از میوه های قرمز مانند آلبالو یا گیلاس استفاده کنید و اگر مثل الان در پاییز به سر می برید انار برای تاپینگ کیک گزینه بسیار مناسبی است.
  • قسمت پف کرده کیک را که با چاقو بریده بود دور نیندازید. آن را با دست خرد کنید و روی کیک بپاشید تا ترکیب چشم‌نوازی از دو رنگ قرمز و سفید روی کیک ایجاد شود.
  • بعد از تزیین کیک را داخل یخچال قرار دهید تا خودش را به خوبی بگیرد.
  • برای خوش طعم و عطر شدن کیک ردولوت می‌توانید در طرز تهیه کیک قرمز مخلملی از اسانس توت فرنگی هم استفاده کنید.

منبع:

https://www.cake-recept.nl/red-velvet-cake/

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی