کد خبر: ۲۱۱
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۱۰:۳۲:۴۵

قوی ترین مربای میز صبحانه

پیشنهاد می کنیم برای داشتن یک صبحانه ی مقوی و خوشمزه حتما در سفره ی خود جایی برای مربای انبه قرار دهید. این میوه بسیار خوشمزه وخواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. انبه میوه ای با طبیعت گرم و خشک است. انبه سرشار از مس، کلسیم و آهن، آنتی‌اکسیدان‌هایی از قبیل زیاکسانتین و بتاکاروتین می باشد.

مصرف انبه، موثر در از بین بردن جوش ها و ساخته شدن رنگدانه مو و پوست است.این میوه دهان را خوشبو می کند وباعث روشن شدن رنگ چهره می شود. مصرف مرتب آن در رژیم غذایی صدمات ناشی از رادیکال های آزاد و خطر ابتلابه سرطان سینه را کاهش می دهدواز سرطان رحم پیش گیری می کند.

همچنین مصرف انبه فشار عصبی را کاهش می دهد وباعث ایجاد آرامش روحی می شود زیرا اسید آمینه و تریپتوفان و پیش ساز در تولید سروتونین یا هورمون شادی است . گلوتامین اسید موجود در انبه به تقویت تمرکز و بهتر شدن حافظه کمک می کند.

با تهیه مربای آن می توانید از خواص این میوه بهره مند شوید. در ادامه طرز تهیه مربای انبه را بیان می کنیم:

مواد لازم:

انبه سفت و زرد شش عدد

شکر ۵۰۰ گرم

گلاب یاهل به اندازه کافی

 برای اینکه ببینید مربای شما آماده شده یا نه بهتر است حرارت زیر مربا را خاموش کنید و یک قاشق از آن را در ظرفی بریزید و آن را به مدت یک دقیقه در یخچال قرار دهید. اگر در این یک دقیقه مربا کاملا چسبناک و ژله ای شده بود مربا آماده است.

طرز تهیه: برای تهیه این مربا ابتدا پوست انبه ها را کاملاً بگیرید و هسته آن را خارج کنید. به طور دلخواه به شکلی که نه ریز ریز باشد، نه بسیار درشت آن را ببرید و ریز کنید.

سپس انبه های خرد شده را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت کم قرار دهید و به آن شکر و آب لیمو اضافه کنید. مخلوط را کاملا هم بزنید و با استفاده از قاشق انبه ها را له کنید تا انبه به شکل تکه ای نباشند سپس زمانی که به جوش آمد حرارت را بیشتر کنید و به صورت مرتب هم بزنید تا انبه ها کاملا غلیظ شوند.

برای اینکه ببینید مربای شما آماده شده یا نه بهتر است حرارت زیر مربا را خاموش کنید و یک قاشق از ان را در ظرفی بریزید و آن را به مدت یک دقیقه در یخچال قرار دهید. اگر در این یک دقیقه مربا کاملا چسبناک و ژله ای شده بود مربا آماده است.

 اگر مربا به قوام لازم رسیده بود آن را تا زمانی که داغ است داخل ظرف شیشه ای در بسته بریزید و در یخچال قرار دهید.

 اگر دوست داشته باشید می توانید در زمان پخت مقدار کمی زعفران نیز به آن اضافه کنید تا مربا خوش رنگ و طعم بهتری به خود بگیرد.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی