کد خبر: ۱۳۷۱
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۱۹:۲۵:۰۰

کوکی‌های شکلاتی؛ پایه دورهمی‌‌های عصرانه

کوکی‌های شکلاتی بسیار نرم؛ در چند سال اخیر محبوب‌ترین دستور پخت در بین کوکی‌ها را از آن خود کرده است. که با استفاده از کره ذوب شده، شکر قهوه‌ای، نشاسته ذرت و دو زرده تخم مرغ اضافی، این بافت نرم شکلاتی حتی بدون نیاز به میکسر درست می‌شود.

ستی مولایی؛ در واقع کوکی شکلاتی یکی از انواع شیرینی‌های ساده و خوشمزه بین‌المللی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می‌شود. این کوکی‌های خوشمزه با بافت نرمی که دارند می‌توانند  بهترین انتخاب برای یک مهمانی عصرانه در کنار دوستان باشد. پس اگر شما هم عاشق این دورهمی ها و خوردن چای و کوکی با دوستان هستید این دستور پخت را از دست ندهید.

مواد اولیه برای کوکی‌های شکلاتی

کره:      ۱۰۰ گرم

آرد:       ۱ و نیم پیمانه

شکر قهوه‌ای:      ⅔ پیمانه

تخم مرغ:           ۲ عدد

وانیل:    ½ قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت:     ½ قاشق غذاخوری

بکینگ پودر:       ¼ قاشق چایخوری

نمک:     ½ قاشق غذاخوری

شکلات تلخ:       ½ پیمانه

شکلات چیپسی: به مقدار کافی

مرحله اول

برای تهیه کوکی شکلاتی خوشمزه کره را از یخچال خارج کنید، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه دهید تا کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

کره به دمای محیط رسیده را با شکر قهوه ای داخل یک کاسه ریخته و میکس کنید. سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه هم بزنید تا مخلوط کره و شکر سفید و سبک شود.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه وانیل به مخلوط کره اضافه کنید، سپس مجددا با همزن برقی هم بزنید تا مواد یکدست شود. در ادامه آرد را به همراه نشاسته ذرت، بکینگ پودر و نمک درون یک کاسه مناسب ریخته و هم بزنید. خمیر را سرد کنید. خنک کردن خمیر کوکی در این دستور بسیار مهم است! مگر اینکه بخواهید کوکی‌ها در یک کاسه بزرگ بیسکویت پخش شوند.

 سرد کردن خمیر در اینجا اجباری است. این کار به شما اجازه می‌دهد تا مواد بعد از مرحله اختلاط با هم ته‌نشین شوند، اما مهمتر از همه: خمیر سرد منجر می‌شود تا کوکی‌های غلیظ‌تری داشته باشید. خمیر کوکی را حداقل 2 تا 3 ساعت بپوشانید تا خنک شود.خمیر پس از سرد شدن کاملا سفت است، پس قبل از فرم دادن، اجازه دهید به مدت 10 دقیقه در دمای اتاق بماند (تا کمی نرم شود).

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک کنید. علاوه بر آن؛ مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و با کمک ابزار هم بزنید تا بافت خمیر کوکی یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله شکلات تلخ را به صورت نگینی ریز خرد کره، سپس درون خمیر کوکی بریزید و مجددا با ابزار هم بزنید تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه روی کاسه خمیر کوکی را با سلفون بپوشانید.

مرحه ششم

فر را روی حرارت ۱۸۰ قرار داده، سپس اجازه دهید فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

مرحله هفتم

گلوله‌های خمیر کوکی را بغلتانید. پس از سرد شدن خمیر، یک توپ خمیر را بردارید که 3 قاشق غذاخوری برای کوکی‌های XL یا حدود 2 قاشق غذاخوری (1.75 اونس یا 50 گرم) برای کوکی‌های متوسط/بزرگ اندازه گیری می‌شوند. اسکوپ کوکی متوسط برای این کار اندازه بسیار مناسبی است.

مرحله هشتم

در مرحله آخر بگذارید تا کوکی‌ها خنک شده سپس آنها را از کاغذ روغنی جدا کنید و برای سرو در ظرف مناسب قرار دهید.

  • چه ابزاری برای این دستور غذا توصیه می‌شود:

ورق‌های پخت، ورق های پوستی پخت سیلیکونی، قاشق کوکی متوسط، قفسه های خنک کننده

نکته:

  • نشاسته ذرت به کوکی‌‌ها قوام فوق العاده نرمی می‌دهد. بعلاوه، به ضخامت کوکی‌ها کمک می‌کند‌.
  • زرده تخم مرغ اضافی باعث قوام، لطافت نرم و چسبندگی خمیر می‌شود.
  • سعی کنید تا آنجایی که می‌توانید گلوله‌های که درست می‌کنید دارای ارتفاع باشند. تا بعد از پخت اندازه مناسب را به دست آورند.

منبع:

https://sallysbakingaddiction.com/chewy-chocolate-chip-cookies/

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی