کد خبر: ۶۶۲۰
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۰:۰۰:۰۰

گراتن بروکلی/ یک غذای خوشمزه و ساده

گراتن بروکلی یکی از غذاهای خوشمزه با پنیر چدار است که می‌تواند با هر سلیقه‌ای جور دربیاید. در واقع؛ گراتن کلم بروکلی از جمله غذاهای سالم است که به تازگی محبوبیت پیدا کرده است.

ستی مولایی؛ گراتن یک روش آشپزی گسترده است که ترکیبات غذا که اغلب گوشت، مرغ و سبزیجات هستند با یک لایه نازک قهوه‌ای که از برشته شدن موادی مانند پودر سوخاری، پنیر رنده شده پیتزا، تخم مرغ یا کره در فر یا زیر گریل ایجاد شده، پوشیده شده باشد.

مواد لازم

کره: 1/4 فنجان

آرد همه منظوره: 3 قاشق غذاخوری

شیر: ۴۰۰ میلی لیتر

جوز هندی تازه رنده شده: به میزان لازم

فلفل سیاه تازه آسیاب شده: به میزان لازم

کلم بروکلی: ۲ عدد

پنیر چدار: ۱ پبمانه

خرده نان تازه: 1/2 فنجان

مواد لازم برای سس بشامل

کره: ۴ قاشق غذاخوری

آرد: ۲ قاشق غذاخوری

شیر: ۴۰۰ میلی لیتر

نمک، فلفل سیاه: به میزان لازم

مرحله اول

یک توری را در طبقه وسط فر قرار دهید و با دمای 450 درجه فارنهایت گرم کنید. یک ظرف فر 8 در 8 در 2 اینچ یا یک ظرف گراتن 8 فنجانی را با کره بمالید.

مرحله دوم

3 قاشق غذاخوری کره را در یک قابلمه متوسط روی حرارت متوسط آب کنید. آرد را با همزن بزنید تا یکدست شود. سپس شیر، 1/2 قاشق چایخوری نمک و جوز هندی را به آن اضافه کنید و در حالی که مدام هم می‌زنید روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. حرارت را کم کنید و هر از گاهی هم بزنید تا سس سفید غلیظ شود، حدود 10 دقیقه بجوشانید. با فلفل مزه دار کنید. بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم

در همین حال، حدود 1 اینچ آب را در یک قابلمه بزرگ بجوشانید و یک صافی را روی آن قرار دهید. کلم بروکلی را در بخارپز بریزید و نمک بزنید. روی آن را بپوشانید و حدود 5 دقیقه بخارپز کنید تا ترد شود. کلم بروکلی را در ظرف آماده شده بریزید و نیمی از پنیر را بپاشید و روی سس بریزید. با پنیر باقی مانده بپوشانید.

مرحله چهارم

۱ قاشق غذاخوری کره باقی مانده را در یک تابه متوسط روی حرارت متوسط رو به بالا ذوب کنید. خرده های نان را اضافه کنید و حدود 2 دقیقه با هم زدن تفت دهید تا کمی قهوه‌ای شود. روی گراتن را با خرده نان بپوشانید. حدود 20 دقیقه تا زمانی که کمی قهوه‌ای و حباب دار شود بپزید و بلافاصله سرو کنید.

منبع:

https://www.foodnetwork.com/recipes/food-network-kitchen/broccoli-gratin-recipe-1928220

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی