کد خبر: ۲۹۹۲۴
۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۲۳:۱۰:۰۲

چرا اکثر زوج ها بچه پسر دوست دارند

بسیاری از خانواد ها دوست دارند که فرزندشان پسر باشد و از داشتن فرزند دختر ناراحت اند و خیلی کم پیش می آید که والدین برایشان جنسیت فرزند مهم نباشد.

به گزارش محیانیوز، در برخی از مواقع از بعضی از پدرها وقتی سؤال می شود که صاحب چند فرزند هستید ؟ در پاسخ فقط فرزندان پسر خود را نام میبرند و به همین خاطر باید از آنها پرسید که چند اولاد پسر و دختر دارید؟

از شوهر خانمی که برای دومین بار، باردار شده بود و فرزند اولش هم پسر بود پرسیدند که دوست دارید فرزند دومتان دختر باشد یا نه؟ در پاسخ گفتند که نه و باز هم دلم میخواهد فرزند دومم هم پسر باشد، چرا که پسر بهتر میتواند در شرایط جامعه ی امروز ما از حقش دفاع کند .

تفاوت بین فرزندان

 

تفاوتی بین فرزند دختر و پسر نیست

از نظر کارشناسان، فرقی بین دختر و پسر نیست و هر دو جنس فرزند و یادگار پدر و مادر هستند. چه دختر و چه پسر هر دو قابل ترقی و تکامل و از همه مهمتر هر دو انسان هستند. دختراگر با تعلیم و تربیت درست و صحیح پرورش یابد، می تواند یک فرد برجسته در جامعه شود و خدمات ارزنده ای در اجتماع انجام دهد و باعث سر افرازی پدر و مادرش شود .

خیلی ها معتقدند:دختر ها مهربان تر و دلسوز تر هستند و نسبت به پدر و مادر خود توجه بیشتری میکند ولی و پسرها وقتی بزرگ میشوند و استقلال پیدا میکنند اگر موجبات آزار و اذیتشان را فراهم نکند توجهه چندانی هم به پدر و مادر خود نخواهد داشت .

از نظر یکی از طرفداران فرزند دختر، دختر از نظر اقتصادی نسبت به پسر کم خرج تر است، چرا که میزان توقفش در خانه ی پدری کمتر است و بعد از اینکه ازدواج کرد واز خانه پدری رفت ، پدر و مادر خود دیگر کاری ندارد .

ولی در مورد فرزند پسر ناچارند تمام مخارج تحصیلش را بپردازند،برایش شغل مناسبی پیدا کنند، هزینه های دو سال خدمتش را بدهند، برایش عروسی بگیرند، و یا شاید تا آخر عمر سربار پدر و مادرشان باشند .

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی