چرا اکثر زوج ها بچه پسر دوست دارند

به گزارش محیانیوز، در برخی از مواقع از بعضی از پدرها وقتی سؤال می شود که صاحب چند فرزند هستید ؟ در پاسخ فقط فرزندان پسر خود را نام میبرند و به همین خاطر باید از آنها پرسید که چند اولاد پسر و دختر دارید؟

از شوهر خانمی که برای دومین بار، باردار شده بود و فرزند اولش هم پسر بود پرسیدند که دوست دارید فرزند دومتان دختر باشد یا نه؟ در پاسخ گفتند که نه و باز هم دلم میخواهد فرزند دومم هم پسر باشد، چرا که پسر بهتر میتواند در شرایط جامعه ی امروز ما از حقش دفاع کند .

تفاوت بین فرزندان

 

تفاوتی بین فرزند دختر و پسر نیست

از نظر کارشناسان، فرقی بین دختر و پسر نیست و هر دو جنس فرزند و یادگار پدر و مادر هستند. چه دختر و چه پسر هر دو قابل ترقی و تکامل و از همه مهمتر هر دو انسان هستند. دختراگر با تعلیم و تربیت درست و صحیح پرورش یابد، می تواند یک فرد برجسته در جامعه شود و خدمات ارزنده ای در اجتماع انجام دهد و باعث سر افرازی پدر و مادرش شود .

خیلی ها معتقدند:دختر ها مهربان تر و دلسوز تر هستند و نسبت به پدر و مادر خود توجه بیشتری میکند ولی و پسرها وقتی بزرگ میشوند و استقلال پیدا میکنند اگر موجبات آزار و اذیتشان را فراهم نکند توجهه چندانی هم به پدر و مادر خود نخواهد داشت .

از نظر یکی از طرفداران فرزند دختر، دختر از نظر اقتصادی نسبت به پسر کم خرج تر است، چرا که میزان توقفش در خانه ی پدری کمتر است و بعد از اینکه ازدواج کرد واز خانه پدری رفت ، پدر و مادر خود دیگر کاری ندارد .

ولی در مورد فرزند پسر ناچارند تمام مخارج تحصیلش را بپردازند،برایش شغل مناسبی پیدا کنند، هزینه های دو سال خدمتش را بدهند، برایش عروسی بگیرند، و یا شاید تا آخر عمر سربار پدر و مادرشان باشند .