کد خبر: ۷۴۶۳
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ۱۶:۲۵:۱۴

اینجا ایران است / زیبایی دشت دریاسر تنکابن

دشت زیبای دریاسر تنکابن هر ساله با رویش گل های طلایی بابونه به بهشت اردیبهشت ایران تبدیل می شود به طوری که هزاران مسافر و گردشگر از سراسر ایران از این جاذبه طبیعی مسحور کننده دیدن می کنند.

استان مازندران از مواهب طبیعی فراوانی برخوردار است که هر یک از آنها به عنوان یک جاذبه گردشگری، می تواند مورد توجه بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به این استان سفر می کنند، قرار گیرد.

از دریا و جنگل گرفته تا کوه های سربه فلک کشیده و غارهایی که در دل این کوه ها قرار دارند، همگی از جاذبه های گردشگری بویژه برای طبیعت گردان بشمار می رود و در طول سال آن ها با سفر به این مناطق از زیبایی های خدادادی آن لذت می برند و خاطرات خوشی را برای خود و خانواده رقم می زنند.

در میان تمامی این جاذبه های طبیعت گردی، دشت دریاسر تنکابن با گلهای طلایی رنگ بابونه اش، لقب بهشت طبیعت گردی در غرب مازندران را نصیب خود کرده است.

در اردیبهشت ماه هر سال، دشت دریاسر تنکابن با گل های طلایی رنگ بابونه که تنها در این منطقه می روید، فرش می شود و هزاران نفر برای دیدن چنین منظره دل انگیزی از اقصی نقاط کشور به اینجا سفر می کنند.

 

برای رفتن به دشت دریاسر باید از جاده زیبای دوهزار که توسط درختان انبوه و سر به فلک کشیده احاطه شده، گذشت و با عبور از مسیر شیبدار و پر پیچ و خم این جاده به دوراهی امام زاده قاسم رسید و پس از آن در سمت چپ جاده مسیری به سمت دره می رود که انتهای آن به روستای عسل محله خواهد رسید.

از روستای عسل محله تا دشت دریاسر حدود یک و نیم ساعت کوهپیمایی در انتظار گردشگران است اما از آنجا که این مسیر بسیار زیبا است، طولانی بودن مسیر را احساس نخواهید کرد و در آخر با نمایان شدن دشت دریاسر لذت این سفر به اوج خودش می رسد.

دشت دریاسر در ارتفاع بیش از ۲ هزار متری از سطح دریا واقع شده که در زمستان کامل پوشیده از برف است و در اردیبهشت ماه هوای سرد اما قابل تحملی دارد.

وجود چشمه های متعدد جوشان، رویش گل های زرد بابونه و مهم تر از همه چشم انداز قله ۴۱۷۵ متری سیالان، زیبایی دشت دریاسر تنکابن را دوچندان کرده است.

در هنگامه شب نیز، اگر شرایط جوی مساعد باشد تماشای ستارگان آسمان، خالی از لطف نیست و افراد علاقه مند به علم نجوم نیز با برپایی چادر و با بهره گیری از تجهیزات علمی از این فرصت نهایت استفاده را می برند.

اکنون زمان سفر به دشت دریاسر فرا رسیده و بسیاری از افراد در قالب گروه های کوهنوردی و یا گروه های گردشگری به این نقطه از کره زمین سفر می کنند تا برای ساعت ها روح و روان خسته از زندگی ماشینی را جلا بخشند.

شماری از گردشگران زیبایی دشت دریاسر را مسحورکننده دانستند و تاکید کردند : از ابتدای جاده دو هزار تا دشت دریاسر مجموعه کم نظیری از زیبایی های طبیعی، طراوت، سکوت و هوای دل انگیزی تشکیل می دهد که باید بیشتر شناسانده شود.

آنان شکوفایی این ظرفیت طبیعی را در توسعه صنعت گردشگری منطقه و استان مازندران تاثیرگذار می دانند.

170344793

یک تکه از بهشت / لزوم تقویت زیرساخت های گردشگری در منطقه

یک گردشگر اصفهانی که برای نخستین بار به دشت دریاسر سفر کرده به خبرنگار ایرنا گفت : بسیار دشت زیبایی است و من و خانواده ام از دیدن آن لذت بردیم، کمتر جایی در ایران عزیزمان ست که این چنین جاذبه ای داشته باشد.

حسن کاویان پور افزود : از طریق یک تور گردشگری با دشت دریاسر تنکابن آشنا شدم و پس از جست و جو در اینترنت و دیدن عکس های آن تصمیم گرفتم که همراه با خانواده به اینجا سفر کنیم.

وی دشت دریاسر را همچون تابلوی نقاشی بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: زیبایی های این دشت، بسیار کم نظیر و منحصر بفرد است و به قول شاعر گویی یک تکه از بهشت بر زمین جا مانده است.

به گفته این گردشگر اصفهانی، دشت دریاسر یک فرصت ایده آل در حوزه گردشگری است و باید مسوولان امر از آن به نحو شایسته ای بهره ببرند چرا که اشتغالزایی زیادی از این ظرفیت ایجاد می شود.

وی یادآور شد: به طور حتم با تقویت زیرساخت های گردشگری دشت دریاسر، شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی این منطقه و حتی شهرستان تنکابن خواهیم بود.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی