کد خبر: ۶۰۷۳
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ۰۶:۰۰:۰۰

نان سیمیت کنجدی/ صبحانه خوشمزه به وقت ترکیه

نان سیمیت یکی از مشهورترین نان‌های سنتی در ترکیه است که در قسمت بیرونی ترد و مغذی بوده و در داخل نرم و دلنشین است. سیمیت‌های کنجدی با پنیر، خیار و گوجه و یک چای ترکی در استکان کمر باریک بسیار می‌چسبد.

ستی مولایی؛ این نان خوشمزه در فر درست می‌شود و به عنوان یک میان وعده یا صبحانه مورد استقبال توریست‌ها و مردم عادی در کشور ترکیه است. وجود خمیر مایه در این نان خوشمزه باعث بافت نرم لطیف آن می‌شود. این نان به قدری در دنیا محبوب شده است که کلمه ترکی Simit در سال 2019 در فرهنگ لغت آکسفورد وارد شد. اگر شما هم به نان سیمیت علاقه‌مند هستید؛ این دستور نان خوشمزه را از دست ندهید.

مواد لازم برای خمیر

آرد: 500 گرم (3 + ¼ فنجان)

مخمر فوری: 2 قاشق غذاخوری/  یا مایه خمیر: ۱۰ گرم

نمک: 1 قاشق چایخوری

آب گرم: 300 میلی لیتر

شیر ولرم: نصف لیوان

روغن مایع: نصف لیوان

تخم مرغ: ۱ عدد

شکر: ۱ قاشق غذا خوری

مواد رومال

شیره خرما یا انگور: ½ فنجان

آب: ۱ لیوان

کنجد: به مقدار لازم

مرحله اول

ابتدا آب گرم، خمیر مایه و شکر را درون یک کاسه کوچک ریخته و با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

در ظرف هم زن برقی تمامی مواد را به غیر از آرد را ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید. در این مرحله کم کم باید آرد را به آن اضافه کنید. سپس خمیر مایه پف کرده که از قبل آماده کرده بودید را هم اضافه کنید تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید.

مرحله سوم

در این مرحله روی خمیر را به طور کامل با سلفون بپوشانید و آن را به مدت یک ساعت در جای گرم قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود. بعد از این که خمیر استراحت کرد، پف خمیر را گرفته و آن را به ۲۰ قسمت تقسیم کنید و به صورت گرد، گرد در سینی خود قرار دهید.

مرحله چهارم

سپس روی چانه‌های خمیری که زدید با حوله یا پارچه تمیز بپوشانید. بعد از زمان مشخص شده هر یک از خمیر را با به شکل لوله کرده و به صورت پیچ به آن شکل دهید تا دقیقا مانند سیمیت شکل بگیرد. انتهای هر دو خمیر را به هم بچسبانید تا از هم باز نشود.

مرحله پنجم

حالا وقت آن رسیده تا در تابه دیگر کنجد‌ها را روی حرارت قرار دهید تا طلایی رنگ شود. در یک کاسه؛ شیره و آب را با هم مخلوط کنید. و در کاسه ای دیگر کنجدها را؛ سپس خمیرهای درست شده را داخل کاسه‌ها گذاشته تا به دو طرف آن کنجد بچسبد.

مرحله ششم

کف سینی فر را کاغذ روغنی بکشید و نان‌ها را درون سینی قرار دهید و مجدد روی آن را با حوله بپوشانید تا استراحت کند.

مرحله هفتم

در مرحله آخر؛ فر را از قبل با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. سینی فر را درون فر به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا سیمیت‌ها طلایی رنگ شود.

نکته: برای نرم شدن سیمیت‌ها، یک کاسه آب درون فر قرار دهید؛ تا نان ها لطیف شود.

منبع:

https://www.giverecipe.com/1-simit-1-cheese-please/

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی