کد خبر: ۳۲۶۷۶
۱۴۰۳/۰۱/۲۷ ۲۰:۵۹:۰۲

بهترین کارهایی که در سال جدید برای سلامت روان‌تان می‌توانید انجام دهید

اگر می‌خواهید سال جدید، از نظر جسم و روان سلامت بمانید، بهترین تصمیم‌گیری سال نویتان می‌تواند تعامل بیشتر با خانواده‌تان، از جمله همسر، والدین، خواهر و برادران، دوستان یا اطرافیان‌تان باشد

به گزارش محیانیوز،بنابه گفته محققان دانشگاه پردو در آمریکا، برقراری ارتباط دوستانه با خانواده، دوستان و اجتماع در طولانی‌مدت موجب ارتقا سلامت افراد می‌شود.

این محققان می‌گویند، اگر می‌خواهید وقت بیشتری با خانواده و دوستان خود بگذرانید، روی موارد زیر متمرکز شوید:

  • نشان دادن عشق و محبت خود به دیگری
  • صحبت درباره آینده در کنار خانواده یا دوستان
  • تشویق کردن دیگران برای رشد شخصی
  • اولویت دادن به رابطه و وقت گذراندن در کنار هم
  • انجام دادن سرگرمی و فعالیت‌های لذت‌بخش در کنار خانواده و دوستان

داشتن روابط قوی با دیگران به شما کمک می‌کند که تجربه‌ و رفتارهای مثبتی از خود بروز دهید و درنهایت سالم‌تر زندگی کنید.

درواقع نشان دادن محبت به دیگران، موجب دریافت محبت از سوی آنها شده که این روند اثر مستقیمی روی سلامت افراد دارد.

بنابراین هنگام سال نو، تصمیم بگیرید، ارتباط بهتری با خانواده، دوستان و اطرافیان خود در اجتماع داشته باشید. درضمن جشن سال نو و روزهای تعطیلات بهترین زمان برای دورهمی‌ها و مسافرت‌های دسته‌جمعی با خانواده یا دوستان‌تان است.

بررسی‌های محققان دیگر نشان داده است که شرکت در برنامه‌های خانوادگی یا دوستانه می‌تواند موجب رفاه عمومی، رضایت از زندگی و حمایت اجتماعی شود.

بنابراین در این روزهای تعطیل سال نو بهتر است به نوبت برنامه‌های دورهمی، مثل کنار هم غذا خوردن، ترتیب دهید و از بودن در کنار هم لذت ببرید.

همچنین می‌توانید برنامه‌های تفریحی دیگری چون سرگرمی و بازی در فضای باز ترتیب دهید و کل اعضا خانواده یا دوستان‌تان را دعوت کنید.

هرچه تعامل‌تان را با خانواده، دوستان و به‌طور کل اجتماع اطراف‌تان بیشتر کنید، از رفاه و سلامت بیشتری برخوردار خواهید شد و جشن سال نو و تعطیلات عید می‌تواند فرصت خوبی برای شروع این روابط برایتان فراهم کند.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی