کد خبر: ۳۲۰۱۴
۱۴۰۳/۰۱/۱۱ ۰۵:۰۰:۰۱

مقررات آتش‌بازی در سراسر جهان چیست؟

آتش‌بازی به‌طور گسترده‌ای در جشن‌های عمومی و خصوصی سراسر جهان همچنین رویداد‌های سنتی استفاده می‌شود. از آنجایی که در این شادی مواد منفجره دخیل هستند، قوانین سخت‌گیرانه‌ای وجود دارد که فروش، نگهداری و استفاده از وسایل آتش‌بازی را تنظیم می‌کند.

به گزارش محیانیوز، آتش‌بازی نوعی سرگرمی محبوب است که در سراسر جهان از آن لذت می‌برند. با این حال، به‌دلیل قوانین و مقررات مختلف، آتش‌بازی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است که برای اطمینان از ایمنی، حفاظت از محیط زیست و مدیریت نمایش‌هاست.

ایالات‌متحده

در ایالات‌متحده، مقررات آتش‌بازی در درجه اول توسط قوانین ایالتی اداره می‌شود که منجر به مجموعه‌ای از مقررات در سراسر این کشور می‌شود. به‌عنوان مثال، برخی از ایالت‌ها فروش و استفاده از مواد آتش‌بازی‌های مصرفی مانند جرقه و فشفشه را مجاز می‌دانند، در حالی که برخی دیگر آن‌ها را فقط به متخصصان دارای مجوز محدود می‌کنند.

انگلستان

در انگلستان، مقررات آتش‌بازی توسط قانون مقررات آتش‌بازی اداره می‌شود. این قانون دستورالعمل‌های دقیقی را در مورد فروش، خرید و استفاده از وسایل آتش‌بازی تعیین می‌کند. افراد برای خرید وسایل آتش‌بازی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند و فقط می‌توانند این کار را در زمان‌های خاصی مانند شب سال نو انجام دهند.

آتش‌بازی باید استاندارد‌های ایمنی داشته باشد که نشان‌دهنده انطباق با مقررات ایمنی اروپاست. علاوه بر این، نمایش‌های آتش‌بازی عمومی به مجوز نیاز دارند و برگزارکنندگان باید دستورالعمل‌های ایمنی را برای اطمینان از رفاه تماشاگران رعایت کنند.

ژاپن

ژاپن سنت دیرینه‌ای در نمایش‌های آتش‌بازی دارد که به هانابی معروف است. رویداد‌های آتش‌بازی در ژاپن با دقت برنامه‌ریزی و تنظیم می‌شوند. این کشور مکان‌های متعددی را به‌طور خاص برای نمایش آتش‌بازی، تضمین ایمنی و به حداقل رساندن مزاحمت برای محیط زیست و جوامع اطراف تعیین کرده است. این رویداد‌ها معمولاً توسط دولت‌های محلی یا انجمن‌های آتش‌بازی سازماندهی می‌شوند و به مجوز‌های دقیق نیاز دارند. قوانین سختگیرانه ژاپن به شهرت نمایش‌های آتش‌بازی این کشور کمک می‌کند که سالانه میلیون‌ها نفر از آن لذت می‌برند.

اسکاتلند

مقررات فروش لوازم آتش‌بازی در اسکاتلند به‌عنوان موضوع ایمنی مصرف‌کننده در نظر گرفته می‌شود با این حال، استفاده از لوازم آتش‌بازی و تغییرات قانونی در رابطه با اسکاتلند وجود دارد.

ایرلند شمالی

موقعیت در ایرلند شمالی کاملاً متفاوت است، جایی که هر کسی که می‌خواهد وسایل آتش‌بازی در اختیار داشته باشد و از آن استفاده کند (به استثنای آتش‌بازی‌های داخلی و جرقه‌بازی) باید مجوز آتش‌بازی معتبر داشته باشد.

چین

ممنوعیت آتش‌بازی در چین باعث ایجاد بحث‌های آتشین در آستانه سال نو قمری چینی شد. بر اساس افسانه‌های عامیانه، اولین آتش‌بازی‌ها ۲۰۰۰ سال پیش انجام شدند. از آن زمان، آتش‌بازی برای جشن گرفتن مناسبت‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. در ماه ژانویه امسال، پس از لغو محدودیت‌های کووید- ۱۹، برخی از مردم از ممنوعیت‌ها سرپیچی و آتش‌بازی کردند، اما برخی از چینی‌ها گفتند که ممنوعیت‌های آتش‌بازی برای حفاظت از محیط زیست ضروری است.

مقررات آتش‌بازی در سراسر جهان

استرالیا

استفاده غیرقانونی از آتش‌بازی می‌تواند منجر به هزاران دلار جریمه و حتی زندان در استرالیا شود. مردم در سراسر این کشور قبلاً در جشنواره سالانه شب ترقه شرکت و در حیاط خلوت خود آتش‌بازی می‌کردند، اما اکثر ایالت‌ها و مناطق ممنوعیت این عمل را در دهه ۱۹۸۰ آغاز کردند.

فرانسه

در فرانسه، بسیاری از شهر‌ها مانند پاریس و استراسبورگ، آتش بازی را به دلایل ایمنی یا نگرانی در مورد شورش ممنوع کرده‌اند، به هر حال دسته خاصی از آتش‌بازی برای حرفه‌ای‌ها وجود دارد و بسیاری از شهر‌ها به جای آن نمایش‌های آتش‌بازی ترتیب داده‌اند.

اتریش

در اتریش، هر کسی که می‌خواهد آتش‌بازی کند باید حداقل ۱۶ سال سن داشته باشد و آتش‌بازی‌های حرفه‌ای فقط برای افراد بالای ۱۸ سال و فقط توسط افراد حرفه‌ای با مجوز خاص قابل استفاده است، با این حال، آتش‌بازی در مجاورت بیمارستان‌ها، خانه‌های کودکان، خانه‌های سالمندان و نقاهتگاه‌ها، عبادتگاه‌ها، پناهگاه‌های حیوانات و باغ‌وحش‌ها، حتی خارج از این مکان‌ها ممنوع است و تخلفات ممکن است تا ۳۶۰۰ یورو جریمه داشته باشد.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی