کد خبر: ۳۲۰۰۸
۱۴۰۳/۰۱/۱۱ ۰۸:۳۰:۰۱

مطهری: هیچ توجهی به بیانیه استقلال نداشتیم و بهترین‌ها را از جوانان تولیدی در لیگ انتخاب می‌کنیم

مربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: هیچ توجهی به بیانیه استقلال نداشتیم و مطابق برنامه خودمان پیش می‌رویم.
حمید مطهری درمورد برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ترکمنستان، اظهار داشت: در ابتدا آرزوی قبولی طاعات و عبادات را داشته و بار دیگر سال نو را تبریک می‌گویم. واقعا بازی سختی بود. برای اولین بار موفق شدیم در ترکمنستان به پیروزی برسیم. زمین کار را برای اجرای ایده‌های تاکتیکی ما سخت کرده بود اما خدا را شکر توانستیم با این برد هم به جام ملت‌های ۲۰۲۷ عربستان صعود کنیم و هم به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی برسیم. در مجموع با وجود تمام مشکلات برد خیلی خوبی بود. وی درمورد اینکه محمد قربانی، محمدرضا آزادی و امین حزباوی در دیدار رفت و برگشت مقابل ترکمنستان، اولین بازی ملی خود را انجام دادند و آیا روند استفاده از جوان‌ها در تیم ملی ادامه دار است، گفت: صد در صد. کادرفنی و امیرقلعه‌نویی دنبال رصد و استفاده از جوانان هستند‌. البته این امر منوط به متوقف نشدن چرخه تولید است. باشگاه‌ها باید جوانان را تولید کنند تا ما هم بهترین انتخاب را داشته باشیم.مربی تیم ملی کشورمان تاکید کرد: ما به عنوان مربی تیم ملی وظیفه داریم این جوانان را در لیگ رصد کرده و بهترین انتخاب را داشته باشیم. اینکه مدام بگویند باید در تیم ملی جوان‌گرایی انجام شود، با صحبت من منافات دارد. جوان باید در لیگ تولید شود و ما از او استفاده کنیم.
مطهری در پاسخ به این سوال که برخی انتقادات پس از اولین برد تیم ملی در ترکمنستان با وجود شرایط زمین چمن مصنوعی این تیم به جا نیست، گفت: گفتم شرایط بازی درچمن مصنوعی و بی‌کیفیت سخت بود. اگر پای بازیکنان ما را ببینید، متوجه می‌شوید همگی زخمی شده‌اند. شرایط خیلی سخت بود. از همه آنها تشکر می‌کنم که با جان و دل بازی کرده و توانستند این ۳ امتیاز را بگیرند.وی درواکنش به این موضوع که تیم ملی عربستان شب گذشته در زمین چمن مصنوعی تاجیکستان مقابل این تیم متوقف شد، گفت: من با پرسپولیس تجربه بازی در آن زمین را دارم و می‌دانم بازی کردن در چمن مصنوعی خیلی سخت است. عملیاتی کردن ایده‌های تاکتیکی در چنین زمینی، بسیار دشوار است اما بازهم از بچه‌ها‌ تشکر می‌کنم که صادقانه و متعهدانه بازی کردند تا این ۳ امتیاز به دست بیاید.مربی تیم ملی درمورد برنامه‌های آتی، توضیح داد: باید لیگ را خوب رصد کنیم. فیفادی بعدی و بازی مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان برای سرگروهی خیلی مهم است. فعلا برنامه‌ریزی کوتاه مدت داریم.مطهری در واکنش به حواشی پس از اعلام لیست تیم ملی، تصریح کرد: هرکسی حق دارد درمورد تیم ملی کشورش نظر بدهد و هیچ مشکلی نیست اما در این سال‌ها هر بار مربی خارجی یا ایرانی، لیست تیم ملی را اعلام کرده، همیشه صحبت‌ها و انتقاداتی وجود داشته است‌. همیشه سعی کردیم بهترین‌ها را انتخاب کنیم. شاید نظراتمان اشتباه باشد اما هیچ نیت بدی در آن نیست.
وی درمورد اینکه خودش مدت‌ها مربی باشگاه بوده و اکنون حضور در تیم ملی را تجربه می‌کند اما آیا درست است یک باشگاه ۲ شب قبل از بازی ملی بیانیه بدهد و اعلام کند کادرفنی تیم ملی باید از بازیکن ما استفاده کند، گفت: هرچند الان در جایگاه مربی تیم ملی حرف می‌زنم اما همه می‌دانید عقبه پرسپولیسی دارم. اگر بخواهم درمورد بیانیه استقلال حرف بزنم، به آن عقبه ربط می‌دهند اما یقین بدانید کادرفنی تیم ملی و در راس آن امیر قلعه‌نویی به این بیانیه‌ها توجهی ندارد.مربی تیم ملی افزود: آنچه حق بازیکنان است، در تمرینات از خودشان نشان می‌دهند و ما می‌بینیم، اجرایی می‌کنیم و اصلا توجهی به بیانیه نداریم. این بیانیه را می‌توانست باشگاهی دیگر صادر کند اما طبق برنامه‌ریزی خودمان جلو می‌رویم. مطهری درمورد اینکه آیا از بازیکنان دعوت شده به تیم ملی رضایت دارند، توضیح داد: این بچه‌ها واقعا استعداد خوبی هستند اما نیاز به زمان دارند. مثلا محمد قربانی روز گذشته بازی کرد. او در نساجی با خودم بود و در سپاهان هم عملکرد خوبی داشت. از او انتظار نداریم سوپراستار باشد. آرام آرام باید در شرایط بازی ملی قرار گرفته و کنار بازیکنان بزرگی مثل سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، علیرضا بیرانوند و ... که در این تیم زحمت کشیده و بزرگ شده‌اند، بازی کند. حضور در اردو، کمک می‌کند تا کیفیت بهتری از لحاظ مهارت داشته باشند.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی