کد خبر: ۳۱۹۴۱
۱۴۰۳/۰۱/۱۰ ۱۶:۰۰:۰۱

رازهایی که هرگز نباید از شریک عاطفی خود پنهان کنین

دروغگویی در رابطه عاطفی پیامد‌های منفی زیادی دارد؛ به هر دلیلی که انجام شده باشد.

به گزارش محیانیوز، در ادامه از چیز‌هایی خواهیم گفت که هرگز نباید از شریک عاطفی تان مخفی نگه دارید.

۱- روابط عاطفی قبلی

به طور حتم لزومی ندارد همه‌ی جزئیات روابط عاطفی قبلی تان را برای یکدیگر بازگو کنید. نه شما نه شریک عاطفی تان از شنیدن آن جزئیات لذت نخواهید برد.

به علاوه، اگر شریک عاطفی تان درباره‌ی روابط عاطفی قبلی تان سؤال کرد، احتمالاً نیازی به صحبت درمورد آن نیست.

اما اگر شریک عاطفی در اینباره از شما سؤال کرد باید در مورد روابط عاطفی قبلی تان صادق باشید. دروغگویی درباره‌ی کسانی که قبلاً با آن‌ها رابطه عاطفی داتشدی و هر کار دیگری که انجام داده اید نتیجه‌ای جز ایجاد مشکلات بیشتر در آینده نخواهد داشت.

۲- درآمد

شاید توجیه کنید که رابطه عاطفی تان هنوز جدی نشده یا ممکن است شریک عاطفی تان با دانستن درآمدتان به فکر سوء استفاده بیافتد.

اما حتی اگر این توجیه‌ها درست هم باشد، نباید به کسی که با او در رابطه عاطفی هستید، درباره‌ی شغل و همینطور درآمدتان دروغ بگویید.

دروغگویی درباره‌ی این موضوع کمکی به ایجاد یک رابطه عاطفی سالم نمی‌کند.

اگر کسی صرفاً به این دلیل با شما وارد رابطه عاطفی شده که فکر می‌کند درآمد زیاد یا شغل بخصوصی دارید، آن شخص مناسب شما نیست؛ و اگر صحبت درباره‌ی درآمدتان با کسی که با او وارد رابطه عاطفی شده اید برایتان راحت نیست، صادقانه درباره‌ی این موضوع با شریک عاطفی تان صحبت کنید. به او بگویید که فعلاً ترجیح می‌دهید درباره‌ی درآمدتان صحبت نکنید.

به طور حتم اگر رابطه عاطفی شما جدی باشد، درآمدتان را تا ابد از شریک عاطفی تان پنهان نخواهید کرد، اما اگر به او بگویید که تمایلی به گفتن درآمدتان ندارید، بسیار بهتر از دروغگویی درباره‌ی این موضوع است.

۳- سن

شاید به هر دلیلی وسوسه شوید درباره‌ی سن تان دروغ بگویید، مثلاً اینکه بتوانید شخص مورد نظرتان را جذب خود کنید. اما این اصلاً فکر خوبی نیست.

اولی اینکه آن شخص وقتی به دروغ تان پی ببرد، دیگر به شما اعتماد نخواهد کرد؛ و دوم اینکه شما با این کار سعی می‌کنید با بازی دادن دیگران به هدف تان برسید؛ و سوم اینکه باید اعتماد به نفس خود را بالاتر ببرید.

اگر فکر می‌کنید شخص مورد نظرتان بعد از دانستن سن واقعی تان دیگر از شما خوشش نخواهد آمد، ممکن است این صرفاً تصور شما باشد. اما اگر از این بابت مطمئن هستید، بنابراین آن شخص مناسب شما نیست.

۴- فعالیت‌های اجتماعی

یکی دیگر از چیز‌هایی که نباید درباره‌ی آن دروغ بگویید این است که کجا و با چه کسانی می‌روید.

دروغگویی درباره‌ی این موضوع علل مختلفی می‌تواند داشته باشد. مثلاً شاید از گفتن آن خجالت می‌کشید. یا می‌خواهید جایی یا با کسانی بروید که می‌دانید که شریک عاطفی تان خوشش نخواهد آمد؛ و یا اینکه می‌خواهید جایی یا با کسانی بروید که نباید.

اما هیچ کدام این‌ها توجیه مناسبی برای دروغگویی دراینباره نیستند.

اگر شریک عاطفی تان به شما احساس شرم می‌دهد، بنابراین شخص مناسبی برای شما نیست؛ و اگر این احساس خود شما است، ممکن است صرفاً تصور خودتان باشد. اگر دومی است و می‌دانید که شریک عاطفی از جایی که می‌روید خوشش نمی‌آید یا اینکه می‌خواهید کاری انجام دهید که نباید، بنابراین باید از انجامش خودداری کنید. یا با یکدیگر صحبت کنید تا به یک نظر مشترک برسید.

از دروغگویی خودداری کنید. اگر شریک عاطفی تان متوجه دروغ تان شود (که احتمال آن بسیار زیاد است) به ضررتان تمام خواهد شد.

۵- هزینه‌ها و مخارج

دروغ، دروغ است و فرقی نمی‌کند درباره‌ی چه باشد؛ همیشه باید از دروغگویی به شریک عاطفی تان پرهیز کنید.

اگر رابطه عاطفی‌ای جدی باشد، مسائل مالی در آن اهمیت زیادی دارد. در حقیقت، کارشناسان معتقدند این یکی از مهم موضوعاتی است که شرکای عاطفی باید درباره‌ی آن با یکدیگر صحبت کنند.

اگر درباره‌ی مقدار هزینه‌ها و مخارج تان دروغ بگویید، بعداً برایتان مشکل ساز خواهد شد. به علاوه لزومی هم به این کار نیست.

اگر پول خودتان بوده که شریک عاطفی تان نباید چیزی درباره‌ی آن به شما بگوید (به شرط آنکه تعهد مالی‌ای به یکدیگر نداشته باشید).

اما اگر پول شریک عاطفی تان را خرج کردید، به طور حتم نباید درباره‌ی آن به او دروغ بگویید. این کار نوعی سوء استفاده‌ی مالی است؛ و راه صحیحی هم برای ایجاد یک رابطه عاطفی سالم نیست.

۶- خیانت‌های گذشته

آیا سابقه‌ی خیانت به شرکای عاطفی قبلی تان را دارید؟

هر کسی ممکن است در روابط عاطفی خود مرتکب اشتباه شود. البته که بعضی از این اشتباهات مانند خیانت، بزرگ‌تر و مهم‌تر از بقیه است.

لازم نیست همه‌ی اشتباهات روابط عاطفی قبلی تان را با جزئیات برای شریک عاطفی فعلی تان تعریف کنید. اما اگر در روابط عاطفی قبلی خود مرتکب خیانت شدید، باید درباره‌ی آن با شریک عاطفی تان صحبت کنید.

حتماً فکر می‌کنید این کار باعث می‌شود او شما را رها کند، با این حال، احتمالاً اینگونه نخواهد شد. اما اگر شریک عاطفی تان خود بعداً به این موضوع پی ببرد، همه چیز بسیار دشوارتر خواهد شد.

او دیگر به حرف هایتان اعتماد نخواهد کرد. ممکن است حتی به شک بیافتد که به او هم خیانت کرده اید؛ و احتمالاً رابطه تان زودتر از آنکه حتی فرصت توضیح و عذرخواهی پیدا کنید، تمام خواهد شد.

اما اگر خودتان برای صحبت درباره‌ی این موضوع پیش قدم شوید و به شریک عاطفی تان نشان دهید که از آن زمان تا چه تغییر و رشد کرده اید، احتمال اینکه شما را همانگونه که هستید بپذیرد بسیار بیشتر خواهد شد.

به علاوه، این کار منصفانه‌تر هم هست. چون به شریک عاطفی تان این فرصت را می‌دهد که رابطه عاطفی با کسی را انتخاب کند که واقعاً او را می‌شناسد، نه کسی شناخته درستی از او ندارد.

۷- چیز‌هایی که به آن‌ها افتخار نمی‌کنید

شما مجبور نیستید درباره‌ی همه‌ی اتفاقاتی که در زندگی تان رخ می‌دهد با شریک عاطفی تان صحبت کنید. نیازی هم نیست هر چه در گذشته برای شما اتفاق داده را به او بگویید.

اما اگر شریک عاطفی تان درباره‌ی چیزی از شما سؤال کرد، نباید به او دروغ بگویید، حتی اگر چیزی باشد که به آن افتخار نمی‌کنید.

می‌توانید بگویید که دل تان نمی‌خواهد درباره‌ی آن موضوع صحبت کنید، اما به خاطر داشته باشید که احتمالاً نمی‌توانید تا ابد چنین جوابی به سؤال او دهید. به علاوه، صحبت با شریک عاطفی خود درباره‌ی بخش‌هایی از زندگی خود که باعث افتخار نیستند، کار خوبی است.

این کار تصویر انسانی تری از شما می‌سازد و به برقراری ارتباطی عمیق میان شما و شریک عاطفی تان کمک می‌کند. به علاوه، وقتی بتوانید درباره‌ی گذشته خود با صداقت و عمیق صحبت کنید، نشان می‌دهد که چقدر تغییر و رشد کرده اید.

اما اگر درباره‌ی بخش‌های ناخوشایند زندگی تان به شریک عاطفی تان دروغ بگویید، احتمالاً در نهایت آنچه به چشم او خواهد آمد، دروغگویی شما خواهد بود، نه عیوب زندگی تان.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی