کد خبر: ۳۱۴۹۸
۱۴۰۳/۰۱/۰۴ ۲۳:۳۰:۰۲

آمال و آرزوهای جوانان در لحظه سال تحویل

سال 1402 هم به پایان رسید و بسیاری از مردم مانند دانشجویان با کوله‌باری از تجربیات مثبت و منفی با آروزهای نو و تازه سال جدید را آغاز می‌کنند که با یکدیگر پای صحبت‌ها و آرزوهای این جوانان می‌نشینیم.

سال 1402 با تمام فراز و فرودهایش به پایان رسید. سالی که در آن بعضی از جوانان راهی خانه بخت شدند و بعضی‌ها بعد از کلی درس خواندن و پشت کنکور ماندن بالاخره در رشته تحصیلی مورد علاقه خود قبول و راهی دانشگا‌ه شدند. سالی که خیلی‌ها در آن خندیدند و خیلی‌ها در آن گریستند. البته همیشه رسم است در آستانه سال نو همه تصمیمات جدیدی برای سالی که در پیش دارند می‌گیرند و سعی می‌کنند دیگر تلخی‌های گذشته را تکرار نکنند و تغییراتی هرچند کوچک و شیرین در زندگی خود ایجاد کنند.همچنین رسم است هنگام سال تحویل همه برای خودشان و عزیزانشان برای سال جدید آرزوهایی دارند. از این رو به سراغ دانشجویان رفته‌ایم تا از آمال و آرزوهایی که در لحظه سال تحویل دارند برایمان بگویند.حمیرا احمدزاده دانشجوی کارشناسی ارشد است و می‌گوید: سلامتی بالاترین نعمت است و برای سلامتی بزرگترها دعا می‌کنم که حامی ما جوان‌ها هستند. همچنین وی آرزو می‌کند که هیچ جوانی در این جامعه حسرت ای‌ کاش‌ها را نداشته باشد. امیدوارم جوانان بتوانند در زندگی هر موفقیتی را که دوست دارند بدست بیاورند و به آرزوها، ایده‌ها و امیالشان برسند. عباس خداکرمی هم دانشجوی دیگری است که در رشته کشاورزی مشغول به تحصیل است و آروزی سلامتی برای مسلمانان در جای جای جهان دارد. وی می‌گوید: آرزویم موفقیت، فارغ‌التحصیلی و داشتن یک شغل خوب برای دانشجویان جوان است. بسیاری از دانشجویان با مشقت و سختی فراوانی تحصیل می‌کنند دولت باید هرچه سریعتر بستری فراهم کند تا دیگر فارغ‌التحصیلان‌ بیکار در جامعه نداشته باشیم.

امیدواریم ریشه بیکاری فارغ‌التحصیلان قلع و قمع شود

امیرحسین گرایلی هم دانشجوی دیگری است که در رشته فیزیولوژی دام و طیور درس می‌خواند و از ته دل برای جوانان و دانشجویان عاقبت بخیری آرزو می‌کند. وی می‌گوید: اگر دانشگاه بتواند دانشجویان را به سمت صنعت سوق دهد و قطعاً بستری فراهم می‌شود تا دانشجویان هرچه سریعتر بتوانند وارد بازار کار شوند و ریشه بیکاری فارغ‌التحصیلان قلع و قمع شود. حانیه احدی به عنوان فردی که در رشته مهندسی کشاورزی تحصیل کرده است هم در آستانه سال جدید آرزو می‌کند یک شغل ثابت داشته باشد یا با یک شغل مرتبط‌تری با رشته‌ تحصیلی‌اش ارتباط برقرار کند و برای رسیدن به این هدف در نظر دارد مهارت‌های خود را در زمینه‌های تخصصی‌تر ارتقاء دهد و در دوره‌های آموزشی‌ و کنفرانس‌های بین‌المللی شرکت کند و از تجربیات افراد موفق و آگاه بهره ببرد. همچنین وی قصد دارد در سال جدید به صورت جدی به سلامت جسم و روح و روان خود توجه بیشتری داشته باشد و درنهایت بتواند در سال جدید به دیگران کمک کند و در جامعه تأثیر مثبتی داشته باشد.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی