کد خبر: ۳۱۲۶۴
۱۴۰۳/۰۱/۰۱ ۲۰:۴۱:۰۱

کوچک‌ترین ماهی‌ جهان چه ویژگی دارد؟

دانشمندان می‌گویند یکی از کوچک‌ترین ماهی‌های جهان، به اندازه عرض ناخن یک انسان بالغ، می‌تواند صدایی به بلندی شلیک گلوله تولید کند.

به گزارش محیانیوز،بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا، ماهی دانیونلای 12 میلی متری که در نهرهای میانمار یافت می شود، صداهایی بیش از 140 دسی بل تولید می کند.

رایج‌ترین مکانیسم در ماهی‌ها برای تولید صدا شامل ارتعاشات بادکنک شناوری آن‌ها و انقباضات ماهیچه‌های خاصی است.با این حال، مکانیسم تولید صدای این ماهی، که دارای کوچک‌ترین مغز شناخته‌شده در بین مهره‌داران است، ناشناخته بود زیرا مکانیسم‌های ماهیچه‌ای مرتبط با بادکنک شناوری توضیح قابل قبولی برای منشا صدا ارائه نمی‌کردند.

بر اساس گزارش فارس، دانشمندان در برلین دریافته‌اند که این ماهی دارای سیستم تولید صدای منحصربه‌فردی است که شامل غضروف، دنده خاص و عضله مقاوم در برابر خستگی است.

این به ماهی اجازه می دهد تا پالس های سریع و بلند تولید کند.دانشمندان مشخص نکرده اند که چرا ماهی چنین صداهای بلندی تولید می کند، اما پیشنهاد کردند که می تواند به حرکت در آب های تیره کمک کند یا یک تاکتیک تهاجمی است که توسط نرها برای هشدار دادن به رقابت استفاده می شود.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی