کد خبر: ۳۱۲۵۴
۱۴۰۳/۰۱/۰۱ ۲۰:۵۰:۰۱

انس با قرآن در سایه اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها»

طرح «زندگی با آیه‌ها» با عنوان «مسطورا» به همت سازمان تبلیغات اسلامی از ماه مبارک رمضان امسال آغاز شده و قرار است طی سه سال اجرایی شود.

سازمان تبلیغات اسلامی در راستای عمل به منویات مقم معظم رهبري با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشرهای مردم، طرح «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» را از ماه مبارک رمضان امسال آغاز کرده است.

رهبر معظم انقلاب ۲۲ اسفندماه امسال در محفل انس با قرآن کریم که همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان برگزار شد، فرمودند: «یکی از وظایف ما تلاوت قرآن است. به نظر این حقیر، در دنیای اسلام هیچکس نباید پیدا شود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند؛ همه ما باید تلاوت کنیم.»

«در طول سال روزی نباشد که شما قرآن را باز نکنید و قرآن را تلاوت نکنید.» و «اگر بتوانیم با قرآن انس بگیریم، معارف قرآن را در دل و جان خودمان نفوذ بدهیم، زندگی ما و جامعه ما قرآنی خواهد شد.» نمونه‌های دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب در باب انس با قرآن کریم است.

۵ محور طرح «زندگی با آیه‌ها»

رئیس مرکز رسانه و اطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طرح «زندگی با آیه‌ها» بر اساس سیر کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی مقام معظم رهبری طراحی شده است، گفت: آیات این طرح در قالب پنج محور اصلی ایمان و امید، توحید و جهت حرکت، نبوت و قیام، ولایت و معاد و مقصد انتخاب شده‌اند.

عبدالله ابراهیمی با اشاره به فعالیت‌های گسترده رسانه‌ای در راستای اجرای این طرح اظهار کرد: علاوه بر تبلیغ طرح زندگی با آیه‌ها در پلتفرم‌ها و سکوهای نشر، انسان رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، نهادهای رسانه‌ای، نهادهای مردمی، تشکل‌های قرآنی و صدا و سیمای استان برای انجام خوب این طرح کمک می‌کنند.

رئیس مرکز رسانه و اطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به استقبال خوب از طرح «زندگی با آیه‌ها» تصریح کرد: با هدف ایجاد انگیزه و ترغیب بیشتر مخاطبان، مسابقات قرآنی فراوانی در شهرستان‌های استان در حال اجرا است که در قالب مسابقه زندگی با آیه‌ها پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد با ارسال عدد ۵ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۳۸۸می‌توانند به پویش و مسابقه این طرح بپیوندند، خاطرنشان کرد: همه هم استانی‌ها با شرکت در این مسابقه می‌توانند علاوه بر آشنایی بیشتر با آیات الهی، جز برندگان مسابقه نیز باشند که جوایز بسیار خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

مسطورا؛ راهبرد اصلی آموزش و پرورش در رمضان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل خراسان رضوی نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با هدف تبیین و برنامه‌ریزی این طرح جلسات حضوری و مجازی ویژه مدیران دارالقرآن‌ها و سایر مدیران و کارشناسان مسؤول برگزار شده است اظهار کرد: طرح «زندگی با آیه‌ها» راهبرد اصلی فعالیت‌های رمضانی آموزش و پرورش است.

سید محمداسماعیل اصغرزاده افزود: با حوزه معاونت آموزشی اداره کل هم جلسات مشترکی برگزار و راهکارهای بهره‌مندی هرچه بهتر دانش‌آموزان و معلمان از این طرح بابرکت مطرح شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل خراسان رضوی با بیان اینکه از طریق سامانه پرورشی تعداد ثبت‌کنندگان و استفاده‌کنندگان از محتواهای بارگذاری شده رصد و بررسی می‌شود، گفت: تمامی محتواهای مرتبط با این طرح قرآنی به طور روزانه در کانال‌ها و گروه‌های مختلف مربوط به معلمان و دانش‌آموزان بارگذاری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح یک دوره آموزشی ویژه معلمان و همکاران آموزش و پرورش نیز برگزار خواهد شد.

«زندگی با آیه‌ها» از همان آغاز ماه مبارک رمضان به گفتمان جاری در جلسات و محافل قرآن کریم استان خراسان رضوی تبدیل شده است و خبرگزاري مهر هم تلاش می‌کند تا در این ایام گوشه‌ای از این برنامه‌های قرآنی را شهرها و مناطق مختلف این استان را در قالب خبر، گزارش و فیلم به تصویر بکشد.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی