کد خبر: ۳۱۱۶۷
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ ۲۰:۳۰:۰۱

۸ غذای خوشمزه که در ۳۰ دقیقه پخته می‌شوند را بدانیم

اگر فرصت کافی برای پخت غذا ندارید می‌توانید برخی از غذاها را برای ناهار یا شام خود انتخاب کنید که پختن آنها بیشتر از ۳۰ دقیقه، زمان نمی‌برد.

به گزارش خیمه مگ، برایتان پیش آمده که فرصت کافی نداشته باشید و بخواهید خیلی سریع یک غذای خوشمزه درست کنید؟ اصلا نگران نباشید شما در کمترین زمان ممکن می‌توانید یک غذای خوشمزه و لذیذ درست کنید. غذا‌های ساده با مواد کم و در کمترین زمان ممکن درست می‌شوند.

۱- استانبولی پلو

طرز تهیه استانبولی پلو در بعضی خانه‌ها متفاوت است. گاهی استانبولی پلو با گوشت یا استانبولی با سبزیجات معطر تهیه می‌شود؛ گاهی هم فقط با گوجه و سیب‌زمینی است.

- باقلا قاتق

باقلاقاتق یکی از غذا‌های محلی استان گیلان و گیاهی است. این غذا ترکیبی از انواع طعم‌های جذاب است و سریع هم درست می‌شود.

۳- آب‌دوغ‌خیار

آب‌دوغ‌خیار یکی از غذا‌های سنتی و قدیمی ایرانی است که به عنوان یک غذای فصلی بسیار محبوب محسوب می‌شود. آب‌دوغ‌خیار، چون خنک سرو است، بیشتر در فصل تابستان تهیه می‌شود.

۴- پاستا

ذائقه ما به گونه‌ای است که اگر یک غذا را زیاد بخوریم از آن زده می‌شویم تا مدتی اصلا به آن لب نمی‌زنیم. بهتر است حواسمان به تنوع غذایی هم باشد؛ با ماکارونی و گوشت‌چرخ کرده چند نوع غذای مختلف می‌شود درست کرد.

۵- میرزا قاسمی

میرزا قاسمی یا همان غذایی که همه ما را کنجکاو دلیل نام‌گذاری‌اش کرده، یکی دیگر از غذا‌های همه‌پسند گیلانی است که به عنوان پیش‌غذا و غذای اصلی سرو می‌شود.

۶- گراتن سیب زمینی

گراتن سیب‌زمینی از جمله غذا‌های ساده و خوشمزه به خصوص برای روز‌هایی است که ایده خاصی برای ناهار و شام ندارید. گراتن سیب‌زمینی را که غذایی با ریشه فرانسوی است به روش‌های مختلف درست می‌کنند: با قارچ یا بدون قارچ، با گوشت یا بادمجان و البته با سس بشامل.

۷- کشک و بادمجان

در بسیاری از غذا‌های ایرانی از بادمجان استفاده می‌شود، کشک هم محصول اصیل و صد درصد ایرانی است که طعمی خاص همراه با کمی شوری و ترشی به غذا می‌دهد. بادمجان به روش‌های مختلف در غذا‌ها استفاده می‌شود، می‌توانید آن را به صورت کبابی یا سرخ‌شده در غذا به کار ببرید. برای تهیه کشک و بادمجان، این غذای خوش طعم و ساده از هر دو نوع روش گفته شده می‌توان استفاده کرد.

۸- کوکوی سیب‌زمینی

کوکوی سیب‌زمینی اصولا از جمله غذا‌هایی است که سریع و راحت درست می‌شود. حالا تصور کنید اگر بخواهیم آن را با سرعت بیشتری آماده کنیم، چه باید بکنیم؟ درست حدس زدید؛ تنها راه، حذف زمان پخت سیب‌زمینی‌ها و در نتیجه استفاده از سیب‌زمینی به صورت خام است.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی