کد خبر: ۳۱۰۲۰
۱۴۰۲/۱۲/۲۷ ۰۸:۱۵:۰۱

سفری ۳۶ ساعته برای کربلایی شدن

قطار تهران_کربلا راه افتاد و خبرنگار مهر در دومین رام از این قطار سوار شد تا روایتگر این سفر ریلی باشد.

راه اندازی قطار تهران _کربلا برای خیلی از مشتاقان عتبات عالیات، خبر خوشی بود که امسال از سوی شرکت راه آهن اعلام شد چون سفر با قطار سختی‌های اتوبوس و گرانی هواپیما را ندارد.

چند باری از سوی شرکت راه آهن کلیاتی درباره این قطار اعلام شد اما اطلاعات در این باره محدود به مصاحبه‌های متولیان راه آهن درباره زمان راه اندازی قطار بود و هیچ تصویر و گزارشی از کیفیت سفر ریلی به کربلا وجود نداشت، اینکه چه امکاناتی در انتظار زائران هست، چه کاستی‌هایی وجود دارد و خیلی سوال‌های دیگر. همین شد که عزمم را برای رفتن به این سفر زمینی جزم کردم تا ببینم سفر ریلی چطور انجام می‌شود و پاسخگوی خیلی از افرادی باشم که می‌خواهند از این قطار برای سفر زیارتی به عتبات استفاده کنند.

سفر با قطار برای برخی ممکن است سخت باشد اما خیلی از افراد هم آن را به اتوبوس ترجیح می‌دهند. داشتن تختی برای استراحت و خواب شب، محلی برای غذا خوردن و سرویس بهداشتی مهمترین مولفه‌هایی است که مسافران اتوبوس را به سمت قطار سوق می‌دهد حتی اگر زمان رسیدن تا مقصد طولانی باشد.

مسیری ۳۰ ساعته در انتظار مسافران

برای رفتن به سفر ریلی کربلا، تنها اطلاعاتی که توانستم درباره قطار تهران _ کربلا به دست بیاورم، از صحبت‌های میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن بود که می‌گفت: این قطار به صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار چهار ستاره، سپس طی مسیر ۳۰ کیلومتری با اتوبوس از شلمچه تا بصره و بعد با قطار عراقی از بصره تا کربلا هر هفته شنبه‌ها حرکت می‌کند.

این قطار ۱۸ ساعت در خاک ایران خواهد بود. مدت ۲ ساعت برای تشریفات گذرنامه زمان لازم است سپس زوار ۳۰ کیلومتر را با اتوبوس تا بصره طی می‌کنند، بعد از آن به مدت هشت ساعت در قطار بصره تا کربلا خواهند بود.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی