کد خبر: ۳۰۷۴۵
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۱۲:۰۷:۰۱

چگونه مک بوک را به تلویزیون متصل کنیم؟

اگر به دنبال اتصال مک بوک خود به تلویزیون هوشمند هستید مطلب زیر را تا انتها دنبال کنید.

به گزارش محیانیوز، اگر به دنبال اتصال مک بوک خود به تلویزیون هوشمند هستید مطلب زیر را تا انتها دنبال کنید.

نحوه اتصال مک بوک به تلویزیون یکی از دغدغه های افرادی است که از این سیستم استفاده می کنند. وصل کردن مک بوک به تلویزیون از دو روش اتصال از طریق کابل و Airplay امکان پذیر است که در این مقاله به توضیح آن می پردازیم.

اتصال مک بوک به تلویزیون هوشمند

تلویزیون های هوشمند دارای امکانات متعددی مثل اتصال به اینترنت، اتصال به مک بوک و … هستند. همان طور که در ابتدای مطلب هم بیان کردیم نحوه اتصال مک بوک به تلویزیون هوشمند از دو روش زیر انجام می شود:
1. اتصال با کابل
2. اتصال از طریق Airplay

اتصال مک بوک به تلویزیون از طریق کابل

اگر قصد دارید برای اتصال مک بوک به تلویزیون هوشمند از کابل استفاده کنید، باید روش های زیر که توضیحات آن را هم ارائه می دهیم را مرحله به مرحله انجام دهید:

چک کردن خروجی‌های مک بوک

اولین اقدامی که برای اتصال مک بوک به تلویزیون لازم است انجام دهید، بررسی خروجی های مک بوک است. مدل های مختلف مک بوک خروجی‌های متفاوتی نیز دارند که برای اتصال آن به تلویزیون باید خروجی ها را بررسی کنید.

مک بوک های تولید شده در سال 2016 دارای دو پورت تاندربولت 3 و USB-C می باشند. مک بوک هایی که از تاندربولت 3 پشتیبانی می کنند؛ خروجی‌های متعددی دارند و برای اتصال این دستگاه می‌توانید از تاندربولت 3 یا کابل USB-C در هر یک از خروجی ها استفاده کنید.

همچنین اگر مک بوک شما تولید سال 2015 است تنها یک پورت بیضی شکل دارد و از اتصال USB-C پشتیبانی می کند و برای اتصال آن به تلویزیون باید از کابل USB-C استفاده کنید.

مک بوک های تولید شده در سال های 2011 تا 2015 و دستگاه های عرضه شده در سال های 2011 تا 2017 از پورت تاندربولت و یا تاندربولت 2 پشتیبانی می کنند. این پورت ظاهر مستطیلی شکل دارد و به پورت Mini Display نیز شباهت دارد.

اگر مک بوک ایر یا مک پرو شما بین سال های 2008 تا 2010 تولید شده از پورت Mini Display پشتیبانی می کند. لیبل این پورت شبیه یک صفحه تلویزیون با دو خط در دو طرف آن است.

برخی از مک بوک ها مجهز به کابل HDMI هستند و در این صورت بدون نیاز به مبدل می توانید دستگاه خود را به تلویزیون متصل کنید.

خاموش کردن تلویزیون

دومین مرحله از نحوه اتصال مک بوک به تلویزیون، خاموش کردن تلویزیون است این مرحله صرفا برای جلوگیری از آسیب های احتمالی انجام می شود.

اتصال کابل مورد نظر به مبدل

مبدل حداقل باید یک ورودی HDMI داشته باشد. یک سر کابل HDMI را به یک سر مبدل کنید. با توجه به نوع مبدل ممکن است سر دیگر آن به طور مستقیم به مک بوک شما وصل شده و یا لازم باشد که کابل تاندربولت، USB C یا Mini Display را به سر دیگر آن متصل کنید. همچنین لازم به ذکر است که اگر مک بوک شما خروجی HDMI داشته باشد دیگر نیازی به مبدل برای تبدیل HDMI ندارید.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی