کد خبر: ۳۰۷۳۸
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۱۲:۳۰:۰۱

2 روستای بکر لرستان که در نوروز باید ببینیم

استان لرستان واقع در غرب ایران، دارای آب‌وهوای متنوع و مناظر خیره‌کننده است که از کوه‌های برفی تا دره‌های سرسبز را شامل می‌شود. هر بهار، در تعطیلات نوروز، بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که روستاهای بکر استان را کشف کنند و نگاهی اجمالی به میراث غنی فرهنگی و طبیعی این منطقه داشته باشند. این روستاها علاوه بر تزریق آرامش در روح و روان گردشگران، می‌توانند مقاصد جذابی برای فرار از شلوغی‌های شهری باشند.

به گزارش محیانیوز، روستای بیشه واقع در منطقه خرم‌آباد، با زیبایی طبیعی خیره‌کننده خود، بازدیدکنندگان را مجذوب می‌کند. این روستا که توسط کوه ازگنه و کوه چهک احاطه شده است، دارای مناظر زیبا و جویبارهای شفاف است. از جاذبه‌های بیشه می‌توان به آبشار مسحورکننده بیشه اشاره کرد که به‌خاطر فضای سرسبز و  آرام شهرت دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند در میراث‌فرهنگی غنی روستا غوطه‌ور شوند و درعین‌حال فرش‌های محلی و سبدهای بافته شده از شاخه‌های بادام را به عنوان سوغاتی با خود به خانه ببرند.

2-روستای چنارگریت

روستای چنارگریت که در منطقه پاچی شهر خرم‌آباد قرار دارد، ترکیبی مسحورکننده از تاریخ و شگفتی‌های طبیعی را ارائه می‌دهد. این روستا که توسط کوه یاسین و کوه دارنماز احاطه شده، دارای آبشارهای خیره‌کننده و مناظر سرسبز است. سه آبشار نمادین چنارگریت که در میان صخره‌ها قرار گرفته‌اند، مسافرانی را که به دنبال ماجراجویی و آرامش هستند، دعوت می‌کند. از کاوش در قلعه‌های باستانی تا شگفتی در حیات‌وحش متنوع روستا، چنارگریت نوید یک تجربه نوروزی فراموش‌نشدنی را می‌دهد.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی