کد خبر: ۳۰۷۱۶
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۱۷:۰۰:۰۱

روش دون و فریز کردن ذرت + آموزش پخت ذرت

اگر شما هم می خواهید دانه های ذرت را برای مدت طولانی نگهداری کنید می توانید آن را فریز کنید که برای بهترین طریقه فریز کردن ذرت به دانستن برخی نکات نیاز دارید.

به گزارش محیانیوز، برای جدا کردن دانه های ذرت ابتدا یک ریف از بلال را به طور عمودی با چاقو جدا کنید و دانه های ردیف های بعد را با دست به سمتی که خالی شده است فشار دهید تا دانه ها به راحتی از ریشه جدا شوند.

جدا کردن دانه های ذرت با چاقو :

بری جدا کردن دانه های ذرت می توانید از چاقو استفاده کنید، این روش سرعت کار را افزایش می دهد اما ظاهر دانه ها زیبا نخواهد ماند زیرا در اثر برخورد چاقو خرد می شوند. چاقو را بین یک ردیف از بلال قرار دهید و با لبه ی چاقو انتهای آن ردیف را برش بزنید، سپس تمام ردیف ها را به همین صورت برش بزنید تا دانه ها کمتر خرد شوند. اگر چاقو را از بالا به پائین بلال بکشید چند ریف از دانه ها با هم جدا می شوند اما دانه های زیادی خرد خواهند شد.

جدا کردن دانه

دانه کردن ذرت با سیخ های کوچک:

روش دیگر برای جدا کردن دانه های ذرت، استفاده از سیخ کوچک است.بعد از پوست گرفتن بلال و جدا کردن مو و پرزهای آن، سر سیخ را در انتهای دانه های بلال قرار داده و با فشار به سمت جلو حرکت دهید تا دانه ها جدا شوند.

روش های نگهداری ذرت به مدت طولانی

نگهداری ذرت خام در فریزر

برای نگهداری ذرت به صورت خام بای بلال را با پوست در فریزر قرار دهیم. این روش برای نگهداری یک هفته تا 10 روز مناسب است و بیش از آن بلال خراب می شود. پوست بلال برای حفظ تازگی آن نباید گرفته شود.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی