کد خبر: ۳۰۵۱۰
۱۴۰۲/۱۲/۱۹ ۱۶:۳۰:۰۱

افرادی که کور رنگی دارند چطور می بینند؟

کور رنگی یک بیماری ارثی است که در آن، فرد قادر به تشخیص یک یا چند رنگ نیست و بیماری کور رنگی در آقایان بیشتر از بانوان شایع است.

به گزارش محیانیوز، در حدود 0.5 درصد از زنان (یک نفر از هر دویست نفر) و هشت درصد مردان (یک نفر از هر دوازده نفر) مبتلا به یکی از اشکال کور رنگی هستند. افراد مبتلا به کور رنگی ممکن است در یکی از این گروه های معرفی شده در بخش بهداشت و سلامت نمناک جای داشته باشند:

Deuteranomalia یا سبز دشوار بینی:

شایع ترین نوع کور رنگی با نام سبز دشوار بینی شناخته می شود. این افراد همه چیز را به صورت رنگ پریده می بینند و به سختی قادر به تشخیص رنگ های سبز و قرمز هستند.

Protanopia یا سرخ کوری:

این افراد قادر به تشخیص رنگ قرمز نیستند و تمام سایه های رنگ های سبز و قرمز را به شکلی رنگ پریده مشاهده می کنند، البته این مسئله در مورد دو رنگ زرد و آبی صدق نمی کند. حدود یک درصد مردان تجربه ی این اختلال را دارند. 

سرخ کوری

Tritanopia یا آبی کوری:

این بیماری یکی از نادرترین انواع شب کوری است و تنها 0.0001٪ زنان و مردان به این بیماری مبتلا هستند. این افراد همه چیز را متمایل به رنگ های سبز-صورتی می بینند. 

MonoChromacy یا تک رنگ بینی:

این افراد همه چیز را سیاه و سفید  می بینند و در کل توان مشاهده ی هیچ رنگی را ندارند. درصد بسیار اندکی از جمعیت جهان به این نوع از کور رنگی مبتلا هستند.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی