کد خبر: ۳۰۵۰۵
۱۴۰۲/۱۲/۱۹ ۰۸:۰۰:۰۱

خواص نارون کوهی برای پوست و بدن

نارون کوهی با نام های متفاوت، جزء یکی از محبوب ترین گیاهان دارویی به شمار می آید و شما برای سلامتی و درمان مشکلات میتوانید از این معجزه ی گیاهی استفاده کنید.

به گزارش محیانیوز، گیاه فندق افسونگر فواید بسیار زیادی دارد که در این قسمت با تعدادی از آنها آشنا خواهید شد.

سفت کردن پوست با نارون کوهی

این گیاه کمک می کند که سلول های پوستی و دیگر بافت ها منقبض شوند و یک سفت کننده طبیعی پوست محسوب می شود که مشکلاتی مثل التهاب را هم برطرف می کند.

سفت کردن پوست

مبارزه با علائم پیری و آسیب نور خورشید

فندق افسونگر یک ماده ضدباکتری و ضد التهاب است که با علائم پیری زودرس مثل چین و چروک، مشکلات رنگدانه‌ای و کاهش حالت ارتجاعی پوست مبارزه می کند، منافذ پوستی را سفت کرده و از پوست در برابر رادیکال های آزاد و اشعه خورشید محافظت خواهد کرد.

توقف سریع خونریزی

اگر بریدگی و خراشی روی پوست ایجاد گردد که خونریزی به همراه داشته باشد؛ گیاه نارون کوهی پوست را منقبض می کند و در نتیجه منافذ سفت خواهند شد و جلوی این خونریزی را میگیرد؛ همچنین باعث کاهش درد و ورم می شود، زیرا یک لایه محافظتی روی زخم ها ایجاد خواهد کرد که از عفونت هم پیشگیری می کند.

درمان کبودی ها

جادوگر هیزل دارای خواص ضد التهابی بسیار عالی است که رگ های خونی را منقبض کرده و آن ها را نیز کاهش می دهد و برای رفع کبودی هم بسیار عالی است. کافی است که مقداری از آن را روی کمبودی ها بزنید و روی پوست تان ماساژ دهید.

از بین بردن مشکلاتی مثل آفتاب سوختگی

ترکیبات موجود در نارون کوهی برای کاهش التهاباتی که به خاطر آفتاب سوختگی ایجاد شده است، بسیار عالی است. باعث نرم شدن پوست آفتاب سوخته می شود و میزان آفتاب سوختگی را کم می‌ کند و از پوسته پوسته شدن جلوگیری خواهد کرد. اگر هم به خاطر آفتاب سوختگی درد داشته باشید، این درد را خیلی راحت بهبود می بخشد. کافی است که نصف فنجان ژل آلوورا را به یک فنجان گیاه جادوگر هیزل اضافه کنید و آن را به نواحی که درد می کند؛ اسپری کنید.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی