کد خبر: ۳۰۴۳۴
۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۱۵:۰۰:۰۱

کدام کشورها برای سفر ایرانیان ویزا نیاز ندارند؟

برای اکثر سفرهای خارجی نیاز است که مسافران ویزا داشته باشند تا بتوانند با تهیه بلیط هواپیما خارجی راهی سفر به کشور مدنظر خود شوند؛ اما در برخی مواقع ممکن است که دو کشور به توافق‌هایی در این زمینه برسند. در این شرایط مردم این کشورها بدون دریافت ویزا می‌توانند بین این کشورها رفت و آمد داشته باشند. در صورتی که می‌خواهید در مورد کشورهایی که برای ایرانیان ویزا نمی‌خواهند، اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تری داشته باشید، پیشنهاد می‌شود که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش محیانیوز،شهروندان کشور ایران می‌توانند بدون ویزا و با داشتن پاسپورت یا گذرنامه به کشورهای زیر پس از تهیه بلیط هواپیما خارجی برای تعداد روزهای مشخصی سفر کنند:

  • قزاقستان برای مدت ۱۴ روز
  • گرجستان برای مدت ۴۵ روز
  • ترکیه برای مدت ۹۰ روز
  • عراق برای مدت ۳۰ روز
  • مالزی برای مدت ۱۴ روز
  • ارمنستان برای مدت ۹۰ روز
  • دومینیکا برای مدت ۲۱ روز
  • هائیتی برای مدت ۹۰ روز
  • سورینام برای مدت ۹۰ روز
  • ونزوئلا برای مدت ۱۵ روز
  • میکرونیزیا برای مدت ۳۰ روز

با توجه به اینکه سفر به کشورهای بدون ویزا انعطاف‌پذیری و راحتی بیشتری دارد، مسافران می‌توانند از سایت اسنپ تریپ بلیط‌های لحظه آخری تهیه کرده و از تخفیف‌های بی‌نظیر نهایت استفاده را داشته باشند.

سفرها با ویزای فرودگاهی، بدون ویزا و ویزای آنلاین چه تفاوت‌هایی دارند؟

ویزا نوعی مجوز برای وارد شدن به کشورها و همچنین اقامت در آن‌ها است. با توجه به نوع ویزا، روابط بین کشورها و مقصد مد نظر، گرفتن ویزا ممکن است آسان یا سخت باشد. برای نمونه برای رفتن به ارمنستان، ایرانی‌ها نیاز به ویرا ندارند، اما قبل از اینکه به کشورهایی مانند آمریکا سفر کنند، باید در ابتدا با تهیه بلیط هواپیما خارجی به کشورهای همسایه رفته و برای اخذ ویزای آمریکا به سفارت آن کشور مراجعه کنند.

به صورت کلی برای رفتن به کشورهای خارجی سه حالت وجود دارد:

  1. نیازی به گرفتن ویزا نخواهد بود.
  2. حتماً باید برای ورود به کشور مورد نظر ویزا داشته باشید.
  3. در حالت سوم مسافران وقتی وارد فرودگاه می‌شوند، ویزای خود را دریافت می‌کنند.

در ادامه مطلب جزئیات این سه حالت را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سفرهایی که نیاز به ویزا ندارند

بعضی از کشورها به علت روابط دیپلماتیک مناسب و سیاست‌های گردشگری که دارند، شهروندان کشورهای همسایه و دیگر کشورها را بدون داشتن ویزا به کشور خود راه می‌دهند. آن‌ها معمولاً برای اقامت افراد مدت زمان معینی را در نظر گرفته‌اند. در صورتی که مدت سفر بیشتر از این زمان باشد، ممکن است که مسافران جریمه شوند. همچنین این موضوع ممکن است که پیگردهای قانونی را نیز به دنبال داشته باشد.

 با توجه به قوانین و چارچوب‌های کشور مقصد این پیگردهای قانونی متفاوت خواهند بود. باتوجه‌به مدتی که از تاریخ ویزا گذشته است، مقدار جریمه تعیین می‌شود. سفر بدون ویزا برای مسافران استرس کمتری دارد و این موضوع سبب می‌شود که به‌راحتی بتوانند بر جنبه‌های دیگر سفر خود تمرکز داشته باشند. مسافران عزیز می‌توانند با رزرو بلیط هواپیما خارجی و اقامتگاه موردنظر از سایت اسنپ تریپ در هزینه و وقت خود صرفه‌جویی زیادی کنند.

سفر با ویزای فرودگاهی

مسافران باید بدانند که کشورهایی که نیاز به ویزا ندارند، با کشورهایی که نیاز به ویزای فرودگاهی دارند، متفاوت هستند و نباید آن‌ها را با هم اشتباه بگیرند. شباهت این دو این است، که قبل از اینکه به خاک این کشورها وارد شوید، به اخذ ویزا نیازی نخواهید داشت. با داشتن پاسپورت می‌توانید به این کشورها سفر کنید.

وقتی به فرودگاه این کشور می‌رسید، باید ویزای فرودگاهی را در فرودگاه دریافت کنید. این ویزا در مدت زمان بسیار کمی صادر خواهد شد. این زمان تنها بستگی به صف پیش روی شما دارد.

ویزای الکترونیکی یا ویزای آنلاین

برای دریافت ویزای الکترونیکی یا آنلاین نیازی نیست که به سفارت مراجعه کنید. شما به‌راحتی درخواست ویزای خود را به‌صورت آنلاین ثبت می‌کنید. برخی از کشورها ممکن است که هم ویزای فرودگاهی و ویزای الکترونیکی داشته باشند، اما مسافران برای صرفه‌جویی در وقت خود، مایل هستند که قبل از سفر به کمک سایت‌های رسمی درخواست ویزای الکترونیکی یا آنلاین خود را ثبت کنند.

قوانین مربوط به صدور ویزا

قوانین هر یک از کشورها به صورت دائم بروز‌رسانی می‌شوند. قانون‌های مربوط به مهاجرت و سفر نیز اینگونه هستند. امکان دارد که بین کشورها روابط دیپلماتیک در طول زمان متفاوت باشد و با توجه به آن قوانین مربوط به گردشگری بین آن‌ها نیز تغییر کند.

همچنین امکان دارد که به دلایل دیگری مانند دلایل سیاسی و اقتصادی، کشور مورد نظر برای تسهیل سفر مسافران اقدامات جدیدی انجام دهد. در این صورت این امکان وجود دارد که قوانین صدور ویزا نیز در آن کشور تغییر کند. به همین علت توصیه می‌شود، پیش از تهیه بلیط هواپیما خارجی در مورد قوانین ورود به کشور مورد نظر اطلاعات خود را به روز کنید.

لزوم داشتن اطلاعات کافی در مورد ویزا

یکی از تجربه‌های بسیار جذاب هر انسانی مسافرت به کشورهای خارجی است، اما در این مسیر فرایند اخذ ویزا برای سفر به کشورهای مختلف از جمله موانع مهم محسوب می‌شود. دریافت ویزا برای برخی از کشورها بسیار طاقت فرسا و پیچیده است، اما برخی دیگر از کشورها برای ترویج گردشگری و یا دلایل دیگر برای شهروندان کشور ایران امکان سفر بدون ویزا را فراهم کرده‌اند. مسافران با داشتن پاسپورت و بلیط هواپیما خارجی می‌توانند به این کشورها سفر کنند.

ویزا

تهیه بلیط هواپیما خارجی از سایت اسنپ تریپ

کسانی که پاسپورت دارند، می‌توانند به‌راحتی به کشورهای بدون ویزا سفر کنند. در سایت اسنپ تریپ بلیط هواپیما خارجی همه خطوط هوایی وجود دارد و مسافران می‌توانند طبق سلیقه و مقصد موردنظر خود، گزینه موردنظر را انتخاب کنند.

این امکان وجود دارد که مسافران پس از خرید بلیط هواپیما خارجی برایشان مشکلی پیش آید و مجبور به کنسل کردن سفر خود شوند و یا امکان دارد که بخواهند تاریخ سفر خود را عوض کنند. در این شرایط می‌توانند قوانین مربوط به کنسل کردن بلیط را در سایت مطالعه کرده و تقاضای استرداد بلیط را داشته باشند. همچنین می‌توانند با خرید بلیط هواپیما از سایت یا اپلیکیشن اسنپ تریپ از پشتیبانی 24 ساعته آن‌ها تا پایان سفر نیز بهره‌مند شوند.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی