کد خبر: ۳۰۳۳۵
۱۴۰۲/۱۲/۱۷ ۱۲:۴۵:۰۱

عادات مضر برای کبد که داریم و نمیدانیم

کبد یکی از مهم ترین اعضای بدن است که اگر سالم نباشد مشکلات زیادی برای بدن ایجاد می شود بنابراین باید با ترک عادات مضر برای کبد، از این عضو مهم مراقبت کنید.

به گزارش محیانیوز، مواد شیمیایی موجود در سیگار به کبد می رسد و باعث ایجاد فشار اکسیداتیو می شود و رادیکال های آزاد را تولید می کند که به سلول های کبد آسیب وارد می کند. همچنین ممکن است یک زخم را در کبد به وجود بیاورد.

سیگار

مصرف مواد مخدر

مصرف الکل توانایی کبد برای از بین بردن سموم بدن را می گیرد و باعث می شود که تمرکز کافی نداشته باشد، زیرا همه تمرکز آن صرف جلوگیری از تبدیل شدن الکل به سم می شود و از انجام اقدامات مهم دیگر باز می ماند و همین باعث ایجاد بیماری کبد چرب و التهاب می شود.

مصرف زیاد دارو

مصرف دارو ها به مقدار زیاد به تدریج به کبد آسیب وارد می کند و نارسایی کبد را تشدید می کند. مقدار زیاد استامینوفن که گاهی اوقات بدون تجویز پزشک توسط افراد مصرف می شود، باعث آسیب دیدگی کبد می شود؛ مخصوصاً اگر چند روز پشت سر هم مصرف گردد.

رژیم غذایی ناسالم

دوری از غذا های چرب و مصرف میوه و سبزیجات می تواند کبد شما را سالم نگه دارد. پس برای جلوگیری از آن سعی کنید از منبع بتاکاروتن، ویتامین c، ویتامین e، زینک و سلنیوم استفاده کنید که کبد شما را سالم نگه می دارد. غذا های صنعتی حاوی نگهدارنده ها و شیرین کننده های مصنوعی وضعیت را بدتر می کند.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی