کد خبر: ۳۰۳۲۶
۱۴۰۲/۱۲/۱۷ ۱۵:۰۰:۰۲

10 ماده طبیعی دیگر برای تقویت خاک گلدان و باغچه

تقویت خاک گلدان و باغچه برای رشد بهتر گل و گیاه بسیار مهم است ، راه های طبیعی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها خاک سالم داشته باشید.

به گزارش محیانیوز، خاک سالم، درست مانند افراد سالم، نیازمند ترکیب متعادل عناصر هستند. هر یک از این عناصر نقش کلیدی در فرآیندهای مختلف را دارند. برای مثال، آهن برای تولید کلروفیل عمل می کند و برای فوتو سنتز بسیار مهم است.

کمبود آهن می تواند منجر به علایم قابل توجهی در گیاه شود، مانند زمانی که برگ ها زرد می شوند. برای داشتن یک باغ خوب، خاک باید پرورش داده شود و درست مثل بدن انسان به تغذیه نیاز دارد.

تقویت خاک گلدان

برای تقویت خاک گلدان چه باید کرد؟

برخی از چیزهایی که باید در مورد خاک سالم و تقویت خاک گلدان به آن ها فکر کنید :

مطمئن شوید که خاک تان هوا و آب مورد نیازش را می گیرد.

شخم زدن خاک شما برای ایجاد مسیر برای آب، هوا و ریشه های گیاه مهم است، با این حال استفاده از یک چنگال پهن برای شخم زدن تاثیر زیادی بر ارگانیسم های موجود در خاک یا ساختار آن دارد و بسیار مهم است.

از کار کردن با خاک خود بیش از آنچه که نیاز دارد، اجتناب کنید.

هر بار که آن را زیر و رو می کنید یا می چرخانید، به ساختار خاک آسیب می رساند و میکرو ارگانیسم های درون آن را آزار می دهید.

گیاه را در انتهای فصل بیرون نکشید.

در عوض، باید آن ها را از سطح زمین بیرون بکشید و به ریشه ها اجازه دهید که در زمین بمانند تا به طور طبیعی تجزیه شوند، که خاک را تغذیه کرده و بهبود می بخشد.ترک کردن خاک ، مثل این است که بر روی زمین دراز بکشید و به خورشید اجازه دهید که هر روز به شما بتابد. خاک را با استفاده از برگ ها، مقوا، یک مالچ ارگانیک از تراشه های چوب و یا روزنامه بپوشانید و یا یک پوشش در بس ترهای باغچه استفاده کنید تا خاک را پوشش دهد.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی