کد خبر: ۲۹۹۶۸
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۱۰:۳۰:۰۱

همه چیز درباره پرورش و مراقبت از برگ عبایی

برگ عبایی یک گیاه زینتی است که زیبایی ظاهری آن باعث شده تا تبدیل به یکی از گیاهان محبوب خانگی شود، گیاه برگ عبایی مقاومت بالایی هم دارد و نیاز به مراقب زیادی ندارد.

به گزارش محیانیوز، گیاه برگ عبایی ، یک گیاه زینتی است که زیبایی و جذابیت ظاهری آن موجب شده تا به یکی از محبوب ترین گیاهان خانگی تبدیل شود. این گیاه زیبا که داری برگ هایی به رنگ سبز تیره و درخشان است، نیازمند مراقبت اندکی بوده و از مقاومت بالایی در شرایط سخت برخوردار است. گیاه برگ عبایی ریزوم دار، بدون ساقه هوایی،دارای برگهای سبز تیره، براق و پهن با دمبرگ بلند می باشد که بطور مستقیم از سطح خاک بیرون می آید. این گیاه دارای گل های ریز و فنجان مانندی است که روی سطح خاک و در قسمت زیرین گیاه، در اواخر تابستان ظاهر می شود. عمر این گیاه زیاد است و سالهای متمادی بدون تغذیه و تعویض گلدان در اتاق می ماند.

آسپیدیسترا (Aspidistra) یا برگ عبایی متعلق به خانواده سوسن است. گیاه برگ عبایی متعلق به چین و ژاپن است و شامل بیش از 100 گونه مختلف می ‎باشد. به غیر از گونه های سبز رنگ این گیاه، گونه های متنوع تری نیز وجود دارند که دارای برگ هایی به رنگ سفید و یا کرم می ‎باشند. این گیاهان همچنین از رنگ های متنوع تری نیز برخوردارند.

انواع مختلف گیاه برگ عبایی

Ashahi

این گیاه در ابتدا دارای برگ هایی به رنگ سبز تیره است که به مرور زمان و بالغ شدن گیاه، رنگ برگ های آن به سفیدی می ‎گراید.

Variegata

این گیاهان، دارای برگ های سبز رنگ همراه با نوار های سفید و زرد هستند اما با این حال برخی از انواع این گیاهان دارای برگ های کاملا سبز می ‎باشند.

Lennon s song

در این گونه از گیاهان برگ عبایی، برگ ها به رنگ سبز کمرنگ و در مرکز به رنگ زرد می ‎باشند و همچنین در این گونه ها، برگ هایی به رنگ سبز تیره نیز به چشم می‎ خورد.

انواع برگ عبایی

مراقبت

این گیاه قادر به مقاومت در بسیاری از شرایطی است که سایر گیاهان توانایی مقابله با آن را ندارند. با این حال اگر مراقبت خوبی از این گیاه به عمل آورید ، از رشد بسیار خوبی برخوردار خواهد بود و سرسبز تر و پر شکوفه تر نیز خواهد شد.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی