کد خبر: ۲۹۹۶۵
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۱۰:۴۵:۰۱

دلیل اصلی نرم و پوسیده شدن کاکتوس

نرم شدن کاکتوس یکی از رایج ترین مشکلات این گیاه است و دلایل مختلفی دارد. با شناخت اصلی ترین عامل پوسیدن کاکتوس علاوه بر مانع شدن راه درمان را نیز متوجه میشوید.

به گزارش محیانیوز، اینکه چرا برخی کاکتوس ها نرم و پوسیده می شوند، میتواند دلایل متعددی داشته باشد. گاهی ممکن است با محیطی که کاکتوس در آن رشد می کند مرتبط باشد، محیط ناسالم منجر به بیماری و عفونت در کاکتوس می شود.

کاکتوس ها به خاکی با زهکشی خوب نیاز دارند، در غیر این صورت مستعد آبیاری بیش از حد، آسیب، بیماری های قارچی و در نهایت پوسیدگی ریشه خواهند بود. کاکتوس نرم اغلب می تواند نشان دهنده پوسیدگی ریشه باشد. شایع ترین دلیل نرم شدن کاکتوس ها آبیاری بیش از حد است که منجر به پوسیدگی ریشه می شود و در بخش های قبلی نمناک، کامل به آن پرداختیم.

آبیاری نامناسب و بیش از حد

همانطور که در بالا ذکر شد، کاکتوس ها گیاهان بیابانی هستند بنابراین، می توانند برای مدت طولانی بدون آب بمانند. آنها آب را در ساقه های خود ذخیره می کنند که اغلب به آنها ظاهری متورم می دهد.

به عنوان یک قانون کلی، فقط زمانی باید کاکتوس خود را آبیاری کنید که خاک آن کاملاً خشک شده باشد. هنگام آبیاری، مطمئن شوید که آن را به طور کامل آبیاری می کنید.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید ظرفی که استفاده می‌کنید دارای سوراخ‌های زهکشی باشد و زمان آبیاری، آب از این سوراخ‌ها خارج شود. اینگونه متوجه می شوید که آبیاری خوب بوده است. هرگز گیاه کاکتوس را داخل بشقاب آب نگذارید زیرا باعث پوسیدگی ریشه می شود.

آبیاری کاکتوس

آسیب دیدگی

آسیب فیزیکی به کاکتوس ها می تواند بسیار ساده اتفاق بیفتد، به خصوص اگر حیوان خانگی داشته باشید.

قسمت‌های آسیب‌دیده کاکتوس به‌عنوان منافذی عمل می‌کنند که به پاتوژن‌ها اجازه می‌دهند تا به بافت گیاهی راه بیابند. این امرباعث آسیب بیش از حد گیاه می شود و شما را متعجب می کند که چرا کاکتوس نرم شده است؟

متأسفانه، ممکن است مدتی طول بکشد تا متوجه شوید علت مشکل چیست.

برای جلوگیری از این نوع آسیب، باید گیاه کاکتوس خود را هر هفته برای وجود هرگونه زخم باز یا لکه بررسی کنید تا در صورت مشاهده لکه، فوراً تحت درمان قرار گیرد.

یکی از بهترین را ه های از بین بردن لکه ها مالیدن پاک کننده حاوی سفید کننده البته به آرامی روی زخم است.

زهکشی ضعیف و نامناسب

کاکتوس ها می توانند آب را در ساقه های خود ذخیره و نگهداری کنند. این بدان معنی است که آنها به خاکی با زهکشی خوب نیاز دارند تا از غرقاب شدن آن جلوگیری کند. خاک های سنگین آب بیشتری را حفظ می کنند و خاک خیس باعث پوسیدگی ریشه و بیماری در گیاه می شود.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی