کد خبر: ۲۹۴۰۲
۱۴۰۲/۱۲/۰۶ ۱۳:۰۰:۰۲

آدرس دقیق روستای برگ جهان لواسان و جاهای دیدنی آن

روستای برگ جهان لواسان، اینجا پر از زیبایی و حال خوب و یکی از مقاصد تفریحی برای مردم تهران و کسانی است که در جستجوی مقصد سفر یک روزه هستند.

به گزارش محیانیوز، گاهی در پاییز و زمستان سفر کردن به قدری دلچسب و خاطره انگیز می شود که دلمان می خواهد زمان متوقف شود تا لذتی که میبریم تداوم داشته باشد. حتما هم نیازی نیست که در پی ناشناخته ها باشیم چراکه بعضی وقت ها حتی دیدن یک روستای اطراف شهرمان می تواند به اندازه یک منطقه توریستی لذت بخش باشد.

اگر میخواهید برای مدتی از شر آلودگی ها خلاص شوید و یک تجربه خاص و بی نظیر در فصل پاییز و زمستان داشته باشید پیشنهاد میکنیم به روستای برگ جهان حتما سری بزنید این روستا از بخش های دهستان لواسان کوچک و لواسانات شهرستان شمیران می باشد با آب و هوای عالی و یک چشم انداز بی نظیر از طبیعت زیبا که در هر فصلی مخصوص پاییز و زمستان دل هر رهگذری را می رباید این روستای بسیار زیبا در شمال شرق لواسان در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز واقع شده است.

آدرس روستای زیبای برگ جهان

روستای زیبای برگ جهان در ١٣ کیلومتری لواسان که مرکز بخش لواسانات است و ١١ کیومتری دهکده افجه قرار دارد. رود خانه بزرگ برگ جهان از کوه های سر به فلک کشیده نشات گرفته و بعد از پیوستن به رود خانه رودبار به سد لتیان میپیوندد این روستا جزو روستاهای بکر با آب و هوای پاک و بی نظیر است که در حوالی تهران واقع شده است.

سفر به این روستای زیبا برای یک آخر هفته بهترین پیشنهاد برای کسانی است که از شلوغی های شهر فراری هستند چرا که وجود آبشار پرآب و باغ هایی با چشم انداز وسیع و رودخانه های آرام ویژگی خاصی به این روستا بخشیده است.

روستای برگ جهان

راه های دسترسی به روستای برگ جهان

روستای برگ جهان از نقاط دیدنی لواسان محسوب میگردد و فاصله اش با تهران 4٠ کیلومتر است و دارای دو مسیر برای رفتن به روستا می باشد.

یکی مسیر تهران، لواسان، نارون، هنرک، افجه و مسیر بعدی تهران، جاجرود، سد لتیان، نیکنامده و برگ جهان. هر دو راه ها آسفالت می باشد اگر از تهران قصد رفتن را داشته باشید می توانید از مسیر بزرگ راه شهید بابایی، جاده لشکرگ، لواسان بزرگ رفته و از آنجا به طرف روستای افجه بروید و بعد به روستای برگ جهان می رسید.

زندان خانه لار

در ارتفاعات شمال غربی روستای برگ جهان غاری به نام زندان خانه لار وجود دارد که در گذشته از آن به عنوان زندان استفاده می شده است.

غار خمیره

در واقع همان زندان خانه لار است که در منطقه لواسان در سمت شمال غربی روستای برگ جهان قرار دارد. ابعاد غار در حدود دو متر در دو متر و طول آن حدود ٣٠ متر تخمین زده شده است در قسمت داخلی غار چندین مسیر فرعی نیز وجود دارد.

غار خمیره تهران

قلعه دختر

قلعه دختر یا قلعه بند در فاصله سه کیلومتری شمال روستای برگ جهان در ارتفاع ٢٧٢٠ متری واقع شده که امروزه فقط بقایای آن به جامانده است این قلعه در طی سال های گذشته تخریب شده و مصالح آن در ساخت سایر بناها مورد استفاده قرار گرفته است این قلعه در سال ١٣٨٢ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

آبشار زیبای برگ جهان

آبشار در شمال شرقی روستا واقع شده است و یکی از نقاط زیبا و دیدنی محسوب میشود این آبشار در مسیر صعود به قله های سرسیاه غار (سیاه چال ها) واقع شده است و افرادی که قصد کوهنوردی و کوهپیمایی دارند به آبشار میروند.

ارتفاع آبشار برگ جهان از سطح دریا حدود ٢٢٠٠ متر می باشد. برای رفتن به این آبشار زیبا باید حدود یک و نیم ساعت پیاده از میان کوچه باغ ها عبور کرده تا به پای کوه رسید.

برای رفتن به آبشار بعد از پنج دقیقه پیاده روی از داخل روستا از یک پل ماشین رو که در سمت راست قرار دارد باید عبور کرده و بعد از قرار گرفتن در مسیر باغ ها راه اصلی را ادامه داده و بعد از گذشت ده دقیقه به دو راهی می رسید ک قسمت راست آن به رودخانه منتهی می شود و اگر رودخانه کم آب بود میتوان از آن گذر کرد و با حرکت در جهت خلاف جریان آب به سمت محل برخورد رود خانه ها و بعد به آبشار می رسید اما مسیر سمت چپ کمی بالاتر از دامنه ی کوه بوده و به همان محل تلاقی رودخانه ها می رسد.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی