کد خبر: ۲۹۱۱۰
۱۴۰۲/۱۲/۰۳ ۰۲:۰۰:۰۳

روستای فیلبند کجاست؟ معرفی کامل بهشت رویایی نزدیک تهران

روستای فیلبند روستایی با طبیعت بکر و زیبا بر فراز ابرهاست که در نزدیکی تهران قرار دارد و بهترین و خنک ترین مکان برای مسافرت در فصل گرم است.

به گزارش محیانیوز، روستای فیلبند با تمام زیبایی های بکرش در 240 کیلومتری تهران به سمت آمل و در جاده هراز قرار دارد . روستای شگفت انگیز فیلبند از توابع دهستان خوشرود شهرستان بابل محسوب می گردد. برای رسیدن به این روستا باید از تهران راهی جاده هراز شویدو نرسیده به جنوب آمل جاده ای فرعی از سمت شرق شما را به روستای فیلبند می رساند.

روستای فیلبند

علت نامگذاری روستای فیلبند

نام این روستا در واقع فِلبَند است. در گویش مازندرانی فل به معنای خستگی و بند هم به معنای بندآمدن و نتوانستن است. علت نام گذاری این روستا این بوده که رفت و آمد به این منطقه به علت ارتفاع بالای ییلاق بسیار دشوار بوده است. نام دیگر این روستا بام شرقی مازندران است به این دلیل که مرتفع ترین روستای بخش شرقی مازندران با 2300 متر ارتفاع می باشد.

روستای فیلبند ، سرزمینی بر فراز ابرها

یکی ار جذابیت های روستای فیلبند که گردشگران زیادی را به سمت خود کشانده ، پدیده اقیانوس ابر است که اکثر مواقع به دلیل ارتفاعی که از سطح دریا دارد ایجاد می شود و چشم انداز زیبایی را به این منطقه می بخشد. این روستای کوچک در ارتفاع دو هزار و 700 متری از سطح دریا واقع است . ایستادن بر فراز ابرها و تنفس هوای تازه از جذابیت های این بهشت رویایی است.

آب و هوای روستای فیلبند در فصول سال

این منطقه در فصل بهار و پاییز آب و هوای متنوعی دارد، در یک نیم روز ممکن است بر فراز ابرها قرار بگیرید، در میان مه قدم بگذارید، به زیر باران بروید یا در آسمان صاف و آفتابی به تماشای کرانه دریای خزر بنشینید.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی