کد خبر: ۲۹۰۲۶
۱۴۰۲/۱۲/۰۲ ۰۹:۵۰:۰۲

آموزش کامل روش پیوند زدن کاکتوس

امروزه کاکتوس هایی را می بینیم که ظاهر عجیب و زیبایی دارند این کاکتوس ها با عمل پیوند زدن به این شکل درآمده اند شما هم می توانید این کار را انجام دهید.

به گزارش محیانیوز، همچنین با پیوند زدن می توان سرعت گلدهی کاکتوس را بالا برد. بیشتر کاکتوس ها بعد از 5 - 4 سال گل می دهند، اما اگر روی پایه مناسب پیوند زده شوند می توان سن گلدهی شان را خیلی پایین آورد به 3 تا 4 ماه هم رساند.

وسایل مورد نیاز برای پیوند کاکتوس

  • دستکش برای در امان ماندن از تیغ های کاکتوس
  • پنس یا یک انبر یا موچین برای درآوردن تیغ ها از دست
  • یک چاقوی تیز یا تیزبر (کاتر) برای برش
  • کش لاستیکی مرغوب برای نگه داشتن پیوند
  • الکل برای ضدعفونی چاقو

پیوند کاکتوس

طریقه انجام عمل پیوند زدن کاکتوس:

1. ابتدا چاقو یا تیزبر را با الکل ضدعفونی کنید تا بیماری از کاکتوسی به کاکتوس دیگر منتقل نشود.

2. پایه ای را انتخاب کنید که سالم باشد تا بتواند پیوندک را تحمل نماید و قسمت انتهایی سر پایه را به صورت افقی برش بزنید . برای برش زدن چاقوی شما باید تیز باشد زیرا در صورت کند بودن چاقوی شما این بخش موقع برش کمی لهیده می شود و ممکن است پیوند، خوب نگیرد.

3. لبه های کناری پایه را از بغل به صورت اریب برش بزنید . اکنون سطح مقطع پایه شبیه هشت وجهی می شود. لبه ها را باید بزنیم زیرا چند روز بعد سطح برش خشک و چروکیده می شود و پیوندک پس می زند.

4. برای برش پیوندک دوباره چاقو یا تیزبر را ضد عفونی کنید.

5. برای اینکه احتمال پیوند زدن بالا برود باید قطر پایه و پیوندک متناسب و همسان باشد تا آوندهایشان خوب با هم چفت شود . برای اینکه پیوندک پس نزد بهتر است ،پایه کمی بزرگ تر از پیوندک باشد، زیرا بعد از پیوند، پیوندک رشدش سریع تر است و پایه رشد جزئی دارد بنابراین باید پایه توانایی نگهداری آن را داشته باشد.

6. با پنس پیوندک را از روی کاکتوس هایی که بچه کرده اند ، بردارید و با چاقوی تیز یا تیزبر لایه نازکی از کف آن را ببرید و روی پایه قرار دهید. حلقه آوندی پایه و پیوندک را با هم میزان کنید و پیوندک را روی سطح پایه بلغزانید تا هوا بین محل پیوند نرود.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی