کد خبر: ۲۸۸۴۳
۱۴۰۲/۱۱/۲۹ ۲۳:۲۰:۰۱

شاهکار جدید دوربین ثبت تخلف؛ هوش مصنوعی سوتی داد

مرد در هنگام رانندگی با فاجعه ای رو به رو شد که این فاجعه اتفاقات گوناگونی را در زندگی مرد رقم زد.

به گزارش محیانیوز، تیم هانسن به دلیل صحبت با تلفن همراه خود در حین رانندگی جریمه شد درحالیکه او ادعا می کند که فقط سرش را می خاراند و این سیستم اشتباه کرده است. از آنجاییکه هانسن در زمینه فناوری اطلاعات کار می‌کند، تصمیم گرفت این مسئله را پیگیری کرده و ثابت کند که دوربین راهنمایی و رانندگی اشتباه کرده است. دلیل اطمینان او از این مسئله به این علت بود که او برای مکالمه پشت فرمان، از هندزفری استفاده می کند و تاکنون هرگز گوشی موبایل خود را حین رانندگی بدست نگرفته است.

هانسن، که بواسطه شغلش، مرتب الگوریتم‌هایی را ایجاد می‌کند که تصاویر را ویرایش و تجزیه و تحلیل می‌کند، از تجربیات شخصی خود برای توضیح نحوه عملکرد سیستم دوربین پلیس و چرایی اشتباهات این دوربین ها استفاده کرد.

دوربین ثبت تخلف

پیگیری های او، بالاخره نتیجه داد و این فرصت به او داده شد تا به شکلی که در حال خاراندن سرش بوده مقابل یکی از این دوربین ها قرار گرفته و نتیجه را شاهد باشد؛ همانطور که او حدس میزد، دوربین او را که در حالت خاراندن سرش بود، به عنوان فردی که در حال صحبت با گوشی موبایل است ثبت کرد و این چنین صحت صحبت های هانسن ثابت شد.

انتشار این خبر موجب شد بسیاری از رانندگان به میزان دقت دوربین های راهداری مشکوک شده و ادعا کنند که بارها بدون آنکه تخلفی از آنها سر زده باشد، اشتباها جریمه شده اند و بهتر است سیستم های ثبت تخلف راهنمایی و رانندگی بجای کنترل با هوش مصنوعی، به شکلی مطمئن تر کنترل شوند.

برخی از رانندگان در واکنش به این مسئله گفته اند، هانسن علم اثبات را داشت و پیگیری هایش نتیجه داد ولی خیلی از ما که نمیتوانیم این کار را انجام دهیم، تا کنون چقدر جریمه اشتباه پرداخت کرده ایم؟

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی