کد خبر: ۲۸۴۱۱
۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۱۳:۲۷:۰۲

روش صحیح احیا و درمان گیاهان پژمرده

بعضی از افراد زمانی که گیاه پژمرده می شود نمی دانند که چگونه باید گیاه را مجدد سرحال کنند، در ادامه با روش هایی برای شاداب و سرحال کردن گیاهان پژمرده آشنا خواهید شد.

به گزارش محیانیوز، اکثر مردم فرض می کنند که باید آن را آب دهند، اما آب اضافی که گیاه به آن نیاز ندارد آسیب زننده است در عوض، بدانید سلامتی گیاه در صورتی که کم یا زیاد چیزی به آن داده شود تغییر می کند.

اغلب راه حل ها برای سلامتی گیاه نگهداری آن در حالت تعادل است. مثالا، گیاهی که بیش از حد آفتاب می گیرد نیاز به مکانی جدید در یک نقطه سایه دارد. همه نشانه هایی که باید مراقب آن باشید و بهترین راه حلی که هر گیاه می تواند داشته باشد را شناسایی کرده ایم. برای این که بدانید چه چیزی نیاز دارید و چگونه گیاه را احیا کنید.

آیا من می توانم گیاه پژمرده درحال مرگ را شاداب و سرحال کنم ؟

پاسخ بله است! اول و مهم تر از همه، ریشه های گیاه در حال مرگ باید زنده باشند تا شانس برگشتن به زندگی را داشته باشند. برخی از ریشه های سالم و سفید به این معنی هستند که این گیاه فرصتی برای بازگشت دارد. حتی بهتر است گیاه نشانه هایی از سبز بودن را داشته باشد.

برای شروع، پیراستن برگ های مرده و شاخ و برگ، به خصوص اگر اکثر ریشه ها آسیب دیده باشند . این کار باعث می شود ریشه ها مراقبت کمتری نیاز داشته باشند و به طور موثر بازیابی شوند. سپس، قسمت مرده ساقه ها را هرس کنید تا سبزی را ببینید.

در حالت ایده آل، ریشه های جدید از این ساقه های اصلاح شده رشد خواهند کرد.حالا می دانید چطور می توانید شانس زندگی این گیاه را چک کنید. مقاله زیر را بخوانید تا با علائم هشدار خاصی آشنا شوید و جزئیات مربوط به احیای گیاه در حال مرگ را یاد بگیرید.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی