کد خبر: ۲۸۳۰۴
۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۰۹:۲۰:۰۲

تا ۲۱۰۰ نیمی از آمریکا به شهر ارواح تبدیل می‌شود

مطالعات جدید نشان می‌دهد که نیمی از شهرهای آمریکا تا سال ۲۱۰۰ به شهر ارواح تبدیل خواهند شد.

به گزارش محیانیوز، محققان دانشگاه ایلینوی در شیکاگو در مطالعات خود دریافتند که حدود نیمی از شهرهای آمریکا تا پایان قرن، یک چهارم جمعیت ساکن خود را از دست خواهند داد. اگر نرخ باروری کم همچنان ادامه یابد و مهاجرت از شهرها بیشتر شود، دو سوم شهرهای آمریکا شاهد کاهش چشمگیر جمعیت خود خواهند بود.

این تیم تحقیقاتی هشدار داد: پیامدهای این کاهش گسترده جمعیت چالش‌های بی‌سابقه‌ای را به همراه خواهد داشت که احتمالاً منجر به اختلال در خدمات اساسی مانند حمل‌ونقل، آب تمیز، برق و دسترسی به اینترنت می‌شود.

مالیات‌های بالا و هزینه‌های زندگی مرتبط با کلان‌شهرهای شلوغ، ده‌ها سال است که مردم را از شهرها دور می‌کند. داده‌ها نشان می‌دهد که این روند در طول شیوع کووید ۱۹ زمانی که شرکت‌ها به کارمندان اجازه دادند از خانه کار کنند، تشدید شد. به طور مثال، طبق سرشماری سال ۲۰۲۰ آمریکا شهر برادوک در ایالت پنسیلوانیا هزار و ۷۲۱ نفر جمعیت داشت که نسبت به سال ۲۰۱۰ -که جمعیتش ۲هزار و ۲۵۹ نفر بود- بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته بود.

نویسندگان این مطالعه پیش‌بینی کردند که مهاجرت بیشتر در شمال شرق و غرب میانه نسبت به مناطق جنوبی و غربی آمریکا اتفاق می‌افتد، به طوری که‌هاوایی و ناحیه کلمبیا به هیچ وجه تلفات انسانی را تجربه نمی‌کنند.

آمار نشان می‌دهد که جمعیت آمریکا از دهه ۱۶۰۰، یعنی زمانی که ایالات متحده آمریکایی وجود نداشت، در حال افزایش بوده، اما داده‌های سرشماری آمریکا نشان می‌دهد که این کشور به طور کلی تا سال ۲۰۸۰ کاهش شدید جمعیت را تجربه خواهد کرد که با یافته‌های جدید هم مطابقت دارد.

برای آخرین مطالعه، محققان از روندهای موجود در 20 سال گذشته برای پیش‌بینی اینکه ۸۰ سال آینده چگونه خواهد بود، استفاده کردند.

این تیم به بررسی تغییر جمعیت شهرها از ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، از ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ و ۲۰۰۰ پرداخت. اعضای این تیم شهرهایی را با کاهش سالانه پنج درصدی یا بیشتر در دسته‌های به شدت کاهش‌دهنده جمعیت، از یک درصد به ‌عنوان با کاهش جمعیت متوسط و از صفر تا یک درصد به‌ عنوان کم جمعیت‌تر دسته‌بندی کردند.

شهرهای غرب میانه مانند دیترویت در میشیگان؛ کلیولند در اوهایو و سنت لوئیس در میسوری، مانند شهرهای جنوبی از جمله کلمبوس در جورجیا، بیرمنگام در آلاباما و ممفیس در تنسی در دسته «کاهش جمعیت متوسط تا کند» قرار گرفتند. برای پیش‌بینی‌های آینده، محققان شهرهای خاصی را نام نمی‌برند، اما درصد شهرها را برای هر ایالت و منطقه تخمین زده‌اند.

یکی از مدل‌های آنها نشان داد که انتظار می‌رود نیمی از ۲۴ هزار و ۲۹۵ شهر در محتمل‌ترین سناریو تا پایان قرن شاهد کاهش جمعیتی حدود ۱۲ تا ۲۳ درصدی باشند. تخمین افراطی‌تر پیش‌بینی می‌کرد که تعداد شهرهای رو به زوال می‌تواند به ۶۴ درصد برسد.

داده‌های این مطالعه نشان می‌دهد که در آینده، تعداد کاهش جمعیت در مناطق شمال شرق و غرب میانه کشور بیشتر از جنوب و غرب خواهد بود. بر اساس یک برآورد میانی، بیش از ۸۰ درصد از شهرهای روستایی در منطقه شمال شرقی ممکن است تا سال ۲۱۰۰ جمعیت خود را از دست بدهند. با این حال، حدود ۷۷ درصد از شهرهای شهری در منطقه رشد خواهند کرد.

برآورد میانی همچنین پیش‌بینی می‌کند که اکثر شهرهای روستایی در جنوب جمعیت خود را از دست خواهند داد، در حالی که همه شهرهای شهری جمعیت بیشتری خواهند داشت.

پیش‌بینی اینکه چگونه روند رشد جمعیت توسط تأثیرات آینده نامشخص تغییر می‌کند، دشوار است و باید عواملی را که در این روند تاثیرگذارند در نظر گرفت که عبارتند از تغییر بازارهای کار، افزایش سطح آب دریاها، تغییرات آب‌وهوا، مهاجرت، قوانین جدید و همه عوامل دیگری که می‌توانند مردم را به سمت یا دور از یک شهر معین سوق دهند.

در دهه‌های آینده، شهرها یا ایالت‌هایی در یک منطقه وجود خواهند داشت که به روند منطقه‌ای پایبند نیستند. محققان نوشتند: برای مثال، سواحل جنوبی کالیفرنیا ممکن است جمعیت خود را از دست بدهد، اما سواحل شمالی آن ممکن است جمعیت بیشتری داشته باشد.

محققان به این نتیجه رسیدند که اگرچه تگزاس و یوتا در حال حاضر در حال رشد هستند، بسیاری از شهرهای هر یک از این ایالت‌ها تا پایان قرن کاهش قابل توجهی از جمعیت را تجربه خواهند کرد.

از لحاظ تاریخی، بخش بزرگی از روند کاهش جمعیت با کوچ جوانان به شهرها به مناطق روستایی برخورد کرده است و جمعیت سالخورده‌ای را پشت سر می‌گذارند یعنی افرادی که دیگر بچه‌دار نمی‌شوند. و مطالعه جدید از این روند حمایت می‌کند.

با نگاهی به تراکم جمعیت - تعداد افرادی که در یک منطقه زندگی می‌کنند - نشان داد که شهرهایی که کاهش شدید جمعیت را تجربه می‌کنند، تراکم جمعیت پایینی دارند.

محققان همچنین چگونگی ارتباط درآمدها با روند جمعیت را بررسی کردند. آنها دریافتند که شهرهای مناطق شمال شرق و غرب میانه با درآمد متوسط خانوارهای پایین تر به احتمال زیاد در طول زمان خالی از جمعیت می‌شوند.

آنها نوشتند: چنین روندهایی می‌تواند چالش‌های اقتصادی-اجتماعی خانوارهای کم‌درآمد در این مناطق را تشدید کند، با توجه به اینکه کاهش جمعیت می‌تواند نگرانی‌هایی را در مورد خدمات زیرساختی مانند آب و برق، به دلیل کاهش پایه مالیاتی و عملیات چالش‌های مدیریت و نگهداری ایجاد کند.

در مقابل، شهرهای پردرآمد در تمام مناطق احتمالاً رشد جمعیت را تجربه خواهند کرد. و برای برخی از شهرهای روستایی با درآمد متوسط پایین، احتمال افزایش جمعیت وجود دارد. با این حال محققان معتقدند که تنها زمان نشان خواهد داد که چگونه مناطق بزرگ و شهرهای خاص تحت تأثیر جمعیت در طول زمان قرار خواهند گرفت.

شهرهای راکد معمولاً می‌توانند جمعیت خود را پشتیبانی کنند، اما با کوچک شدن شهرها، توانایی خدمات شهری برای حمایت از جمعیت ممکن است با تقاضای محلی سازگار نباشد. این به نوبه خود می‌تواند کاهش جمعیت را با دور شدن مردم از شهرهایی که غیرقابل زندگی می‌شوند سرعت بخشد.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی