کد خبر: ۲۷۶۹۵
۱۴۰۲/۱۱/۱۶ ۲۰:۰۰:۰۱

5 روستای دیدنی اطراف تهران

همیشه لازم نیست افرادی که در تهران زندگی می‌کنند برای آرامش و تنفس هوای تمیز به دنبال انتخاب سفرهای خارجی و یا شهرهای دور باشند.

به گزارش محیانیوز، در اطراف تهران نیز روستاها و مناظر بکر و چشم‌نوازی وجود دارد که تجربه یک سفر هرچند کوتاه ولی فراموش‌نشدنی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد و با داشتن آب و هوای پاکیزه و سکوت و آرامش برای مدتی آن‌ها را از آلودگی و سرو صدای شهری فارغ می‌کند.

1-روستای افجه

روستای افجه یکی از خوش‌آب و هواترین روستاهای اطراف تهران محسوب می‌شود که دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری مانند آبشار پسچوریک، آبشار موآب، دشت هویج، قصر ناصرالدین‌ شاه قاجار، قلعه ساکا و دشت لار است. درواقع اگر می‌خواهید به افجه سفر کنید بهترین زمان ممکن بهار و تابستان است. در این بازه زمانی، افجه در بهترین شرایط ممکن از نظر طبیعت سرسبز، آب‌وهوای بی‌نظیر و زیبایی‌های بهاری قرار دارد. با این حال در فصل زمستان نیز کوه‌های پوشیده از برف این روستا بسیار دیدنی است. روستای افجه در 5 کیلومتری لواسان قرار گرفته است.

1-روستای افجه

2-روستای چناقچی علیا

این روستا که یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران به شمار می‌رود در دهستان دوزج و اطراف شهرستان خوش آب‌وهوای زرندیه استان مرکزی واقع شده است. این منطقه، محلی مناسب برای تفریح به شمار می‌رود و افراد زیادی طی سال برای تغییر حال‌وهوا و دوری از شلوغی شهر به این روستا سفر می‌کنند. یکی از ویژگی‌های روستای چناقچی علیا این است که علاوه بر مسلمان‌ها، تعداد کمی مسیحی هم در این روستا زندگی می‌کنند که به‌عنوان نماد همبستگی دینی می‌توان از آن یاد کرد. نکته‌ای که وجود دارد این است که این روستا نسبت به روستاهای دیگر تهران در فاصله کمتری واقع شده و گردشگران و مسافران برای رسیدن به آن باید مسیر کوتاه‌تری را طی کنند.

2-روستای چناقچی علیا

3-روستای ارنگه

این منطقه که یکی از روستاهای دیدنی اطراف تهران به شمار می‌رود نسبت به دیگر روستاهای اطراف تهران باغ‌های بیشتری دارد و طبیعتا سرسبزتر هم هست. در این باغ‌ها میوه‌های متعددی مانند سیب قرمز، گیلاس، گردو، گلابی و توت وجود دارد که بر زیبایی و جذابیت این روستا افزوده است. علاوه بر آن در این روستای زیبا، ویلاهای زیادی ساخته شده و مسافران برای سپری‌کردن روزهای آخر هفته، به آنجا سفر می‌کنند. ازجمله دیگر جاذبه‌های تماشایی روستای ارنگه می‌توان به آبشار خور و دره هفت چشمگی اشاره کرد. همچنین این روستا در فصل زمستان به‌دلیل بارش برف، به پیست اسکی تبدیل می‌شود.

3-روستای ارنگه

4-روستای آهار

روستای آهار که یکی از روستاهای محله شمیرانات و از جمله روستاهای اطراف تهران به شمار می‌آید، دارای آب‌وهوای بی‌نظیری است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یک سفر دل‌انگیز و دوری از آلودگی هوا و تنفس هوایی تازه به شمار می‌رود. در این روستا رودخانه‌های معروف شکرآب و پیش کنک قرار دارد که با آب زلال و خنک خود پاتوقی برای کمپینگ‌های گردشگران و طبیعت‌گردها است. این رودخانه از دل کوه‌های گاجره و سی‌پال سرچشمه می‌گیرد و از آهار نیز می‌گذرد.

4-روستای آهار

5-روستای برغان

روستای برغان که در یکی از مناطق سرسبز و بی‌نظیر اطراف تهران واقع شده طی چند سال گذشته با برگزاری تورهای متعدد توسط شرکت‌های گردشگری مختلف، به محلی برای بازدید و گشت و گذار تبدیل شده است. در فصل بهار، روستای برغان آب‌وهوای دل‌چسب و مناظر چشم‌نوازی دارد که بهترین زمان سفر به این روستا محسوب می‌شود. از جمله مکان‌های دیدنی این روستا می‌توان به آتشگاه کرج، مسجد برغان، قلعه ایلخانی، زیارتگاه چهل دختر و … اشاره کرد. این روستا همچنین دو باشگاه اسب‌سواری هم دارد که برای علاقه‌مندان به سوارکاری تجربه جالبی خواهد بود.

5-روستای برغان 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی