کد خبر: ۲۶۸۱۹
۱۴۰۲/۱۱/۰۸ ۰۲:۰۰:۰۱

مرمت « خانه‌ بروجردی‌ها » نیازمند اعتبارات بخش خصوصی می باشد

رییس اداره میراث‌فرهنگی کاشان گفت: تأمین اعتبار برای مرمت خانه بروجردی‌ها از محل اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست و باید با تصویب وزارتخانه از اعتبارات بخش خصوصی بهره بگیریم.

به گزارش محیانیوز روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، احمد دانایی نیا افزود: مرمت خانه بروجردی‌ها نیازمندِ اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال است که با در نظر گرفتن تعداد زیاد بنا‌ها و خانه‌های تاریخی در سطح شهرستان، تأمین این اعتبار از محل اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: در صورت نیاز و تصویب وزارت میراث‌فرهنگی، علاوه بر تأمین اعتبار لازم از محل‌های اعتباری دولتی، در امر مرمت این خانه تاریخی از اعتبارات بخش خصوصی نیز استفاده خواهیم کرد.

احمدی نیا تصریح کرد: هرگونه دخل و تصرف در بنا‌های تاریخی و خانه بروجردی‌ها نیازمند صدور مصوبات لازم از وزارت میراث‌فرهنگی ست.

وی گفت: در حال حاضر اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان در خانه تاریخی بروجردی‌ها مستقر است و با توجه به شرایط موجود و نبود فضای اداری کافی، گردشگران بازدیدکننده از این خانه تاریخی و همچنین کارکنان این اداره با مشکلات متعددی روبرو هستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی کاشان ادامه داد: با توجه به لزوم جابجایی اداره میراث‌فرهنگی به مکانی دیگر برای رفع این مشکل پیشنهاد‌های متعددی در نظر گرفته شده است که پس از بررسی‌های لازم، این پیشنهاد‌ها به وزارتخانه ارسال خواهد شد و در صورت تصویب هرکدام از این پیشنهادها، در سطح شهرستان اجرایی خواهد شد.

دانایی نیا تصریح کرد: تمام تلاش خود را به‌منظور جابجایی محل اداره میراث‌فرهنگی شهرستان به محلی مناسب انجام می‌دهیم تا هم محل اداری مناسبت‌تری برای کارکنان و ارباب رجوع‌ها مهیا شود و هم اینکه گردشگران به راحتی و در آرامش کامل بتوانند از خانه تاریخی بروجردی‌ها بازدید کنند.


این بنا در محله سلطان میراحمد قرار دارد و در نیمهٔ دوم قرن ۱۳ هجری و در زمان قاجار ساخته و تحت شماره ۱۰۸۳ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده‌است.

در روز‌های اخیر خبر‌هایی مبنی بر واگذاری این بنای تاریخی به بخش خصوصی در فضای مجازی مطرح شده بود که مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی در واکنش به این خبر‌ها اعلام کرد که صندوق احیا برنامه‌ای برای واگذاری بنای یاد شده ندارد.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی