کد خبر: ۲۵۶۳۶
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ۱۲:۰۰:۰۹

عینک هایی که دنیای واقعی را زیرنویس می کنند

در میان نوآوری های پوشیدنی بی شماری که در CES 2024 دیدیم، استارت آپی به نام TranscribeGlass توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

به گزارش محیانیوز، این استارت آپ با هدف توسعه عینک های هوشمند واقعیت افزوده مقرون به صرفه و راحت برای نوشتن کپشن در زمان واقعی، جدیدترین محصول خود را در نمایشگاه CES ارائه کرد.

کمک به ناشنوایان، سالمندان و دیگران

تلاش‌ها برای کمک به ناشنوایان، کم‌شنواها، سالمندان و سایرینی که می‌خواهند درک خود از ارتباطات گفتاری را از طریق استفاده از زیرنویس‌های بسته بهبود بخشند، ادامه دارد.

در میان انبوهی از نوآوری‌های پوشیدنی در CES 2024، یک استارت‌آپ با تمرکز بر یک دستگاه فناوری کمکی برای ناشنوایان، کم‌شنوایان، سالمندان و کسانی که می‌خواهند ارتباطات گفتاری را با استفاده از زیرنویس‌ها بهتر درک کنند، برجسته شد.

به گفته این شرکت، این محصول به عینک متصل می شود و زیرنویس ها را مستقیماً در میدان دید کاربر قرار می دهد.

تام پریتسکی، یکی یکی از بنیانگذاران این استارت آپ می گوید: این سبک ترین محصول واقعیت افزوده با عمر باتری یک روزه است. ما به جای غوطه وری بصری بر محتوای مبتنی بر متن تمرکز کردیم.

به گفته سازندگان این محصول، اگرچه زیرنویس های ارائه شده 100 درصد دقیق نیستند، اما دقت آنها به تنظیم صدا و وضوح گفتار طرف مقابل بستگی دارد.

به گفته پریتسکی، این مدل برای تشخیص صدا بسیار مناسب است و به راحتی می توان آن را با تلفن همراه جفت کرد.

زیرنویس دنیای واقعی

این دستگاه L شکل را می توان به هر عینک طبی یا فریم خالی در دو طرف چشم وصل کرد. علاوه بر این هیچ فشاری به چشم ها وارد نمی کند و تنها کاری که باید انجام دهید این است که از طریق عینک نگاه کنید و زیرنویس ها در میدان دید شما ظاهر می شوند.

زمانی که دستگاه صدا را تشخیص می‌دهد، زیرنویس‌ها ظاهر می‌شوند، چه در حال تماشای تلویزیون یا گوش دادن به کسی باشید.

این تیم همچنین در حال حاضر روی توسعه یک مدل ترجمه زبان کار می کند. در این سناریو، کاربران این دستگاه می توانند به متون ترجمه شده، مثلاً هنگام سفر به یک کشور خارجی و مواجهه با زبان های ناشناخته، دسترسی داشته باشند و نیازی به مترجم ندارند.

این دستگاه به عینک های موجود متصل می شود، با آنها سازگار می شود و از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل می شود.

به گفته سازنده، این محصول در شبکه های اجتماعی با استقبال مثبتی روبرو شد و به 50 میلیون بازدید آنلاین رسید.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی