کد خبر: ۲۵۵۳۴
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ۱۵:۳۵:۱۱

راهنمای خرید آبگرمکن مناسب و با کیفیت برای خانه

قبل از خرید آبگرمکن باید اطلاعات کافی برای داشتن یک انتخاب درست داشته باشید، بنابراین بهتر است با انواع آبگرمکن های موجود در بازار و مزایا و معایب آن ها آشنا شوید.

به گزارش محیانیوزف ابگرمکن یکی از ضروری ترین وسایل منزل است که انواع مختلفی دارد. آبگرمکن وظیفه گرم کردن آبی که از طریق لوله های آب به خانه منتقل شده و مورد استفاده قرار می گیرد را بر عهده دارد.

انواع آبگرمکن

آبگرمکن های دیواری :

آبگرمکن های دیواری، هیچ مخزنی برای ذخیره آب ندارند. زمان نیاز به آب گرم، شما می توانید آب را باز کنید؛ آب سرد وارد آبگرمکن شده و از کویل یا لوله های فلزی که داخل آبگرمکن قرار دارد عبور می کند، مشعل گازی که در زیر لوله ها قرار دارد، با گرمایی که شعله آن تولید می کند لوله ها را گرم کرده و در نتیجه دمای آب درون لوله ها نیز بالا می رود.

تنها عیب این نوع از آبگرمکن ها گران بودن و هزینه های نصب بالای آن است.

آبگرمکن مخزنی :

آبگرمکن های مخزنی یکی از رایج ترین انواع آبگرمکن ها هستند که ظرفیت مشخصی دارند. آب سرد وارد مخزن این آبگرمکن ها می شود و سپس در آنجا آب بسته به نوع آبگرمکن با گاز یا برق گرم می شود. آبگرمکن های مخزنی ارزان ترین نوع آبگرمکن موجود در بازار هستند.

آب ذخیره شده در مخزن این آبگرمکن ها به آرامی گرمای خود را از دست می دهد برای همین همیشه باید درجه حرارت آن ها تنظیم شود و این کار سبب هدر رفتن انرژی می شود.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی