کد خبر: ۲۱۱۷۹
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ ۰۱:۰۰:۰۱

هنر کاغذ و تا زدن چیست

شاید خبر نداشته باشید که یک روز جهانی با عنوان روز اوریگامی هم در تقویم داریم. حتما کلمه اوریگامی را شنیده‌اید و به‌احتمال زیاد یکی از انواع آن را درست کرده‌اید. فواید اوریگامی برای کودکان و بزرگسالان باعث شده چنان اهمیتی پیدا کند که برای آن یک روز جهانی هم درنظر گرفته شود

به گزارش محیانیوز،روز جهانی اوریگامی اختصاص دارد. اوریگامی یکی از کاردستی‌های محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد و از ۲ کلمه ژاپنی «اوری» به‌معنای تا زدن و «کامی» به‌معنای کاغذ ساخته شده است. تنها ابزار ساخت یک اوریگامی، یک تکه کاغذ و کمی خلاقیت است. همه اشکال در اوریگامی باید بدون چسب و قیچی و تنها با تا کردن کاغذ ساخته شوند.

هنر اوریگامی علاوه بر سرگرمی، فوایدی هم دارد که شاید ندانید. برخی از درمانگران دریافته‌اند که اوریگامی به کسانی که دارای عزت نفس پایین، اضطراب، بیش‌فعالی، اتیسم، عقب‌ماندگی ذهنی و سایر شرایط روانی هستند، کمک می‌کند. همچنین افرادی که مبتلا به افسردگی تشخیص داده شده‌اند، دریافته‌اند که اوریگامی به آنها امید می‌دهد؛ ‌ به همین ترتیب، اوریگامی به کسانی که به اعتیاد مبتلا هستند کمک می‌کند که بتوانند انرژی خود را همانطور که انتظار می‌رود، خرج کنند.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی