کد خبر: ۱۸۸۳۶
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ ۰۰:۰۱:۰۱

تحریم‌ها سد راه ورود VAR به فوتبال ایران

سخنگوی فدارسیون فوتبال در مورد VAR گفت: مهم‌ترین مشکل تحریم‌ها است و من بعید می‌دانم این سیستم به رقابت‌های لیگ در سال جاری برسد.

احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال روز یکشنبه در حاشیه سمینار سالیانه افسران مجوز باشگاه‌های ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارکان قضایی کاملا مستقل کار می‌کنند. عده‌ای می‌گویند رئیس فدارسیون می‌توانست مانع صدور این رای شود که باید یادآور شوم هیچ فردی از دو طرف در پرونده‌های قضایی در این سطح نمی‌تواند شرکت کند و رییس کمیته انضباطی AFC که ایرانی است در این پرونده حضور نداشت. حساسیت کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا بر این است که ارکان قضایی‌ آنها مستقل عمل کنند. فدراسیون فوتبال ایران نمی‌توانست تاثیرگذار باشد.

وی افزود: رییس فدراسیون در رابطه با ارکان قضایی نمی‌تواند نقشی داشته باشد. باید به مردم شریف اصفهان بگویم که دخالت مستقیم در صدور رای‌ها کاملا منتفی است و تعارض منافع یک بحث بسیار جدی است و اعمال نظر کاملا خلاف بوده و خط قرمز است.

سخنگوی فدراسیون در مورد برگزاری ۲ دیدار لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی عنوان کرد: تصمیم‌گیری در مورد بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به AFC مربوط است و برنامه‌ریزی توسط فدراسیون صورت نگرفته است.

اصولی در مورد اینکه در جلسه کمیته انضباطی یک عضو عربستانی حضور داشته است بیان کرد: شکایت در این خصوص به دادگاه عالی ورزش برده شده است. با توجه به ادله‌ای که باشگاه سپاهان دنبال خواهد کرد، ان‌شاءالله که این رای تغییر کند. بحث تعارض منافع یک فرآیند حرفه‌ای است و کسی نباید آن را نقض کند و در این صورت می‌شود آن را به صورت قانونی پیگیری کرد.

وی در مورد وضعیت داوری و انتقاداتی که به کمیته داوران است، توضیح داد: اشباهات داوری غیر قابل انکار است و این انتقاد به فدراسیون نیز وارد است. افشاریان نیز بسیار ناراضی است. بناست که یک جلسه اضطراری با حضور رئیس فدراسیون با کمیته داوران تشکیل شود و این موضوع یک آسیب شناسی جدی شود.

سخنگوی فدارسیون فوتبال در مورد VAR گفت: آوردن این تشکیلات کارگروه خودش را دارد. مهم‌ترین مشکل تحریم‌ها است و من بعید می‌دانم این سیستم به رقابت‌های لیگ در سال جاری برسد. قرار است آقای تاج جلسه‌ای داشته باشد و نتیجه آن را با هیئت رئیسه درمیان خواهد گذاشت تا به نتیجه مشخصی برسیم.

اصولی در خصوص تنش‌های صورت گرفته در روزهای اخیر بین مربیان لیگ برتری نیز عنوان: ما انتظار داریم که رفتارهای حرفه‌ای‌تری از مریبان لیگ برتری ببینیم. چارچوب آئین‌نامه اخلاق کاملا روشن است و وقتی از این چارچوب تخطی صورت می‌گیرد، کمیته اخلاق ورود می‌کند و هر گونه تخطی با برخورد قاطع همراه خواهد بود.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی