کد خبر: ۷۴۱۶
۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ۲۰:۳۰:۳۵

ترکیب احتمالی استقلال مقابل پرسپولیس؛ بازگشت متخصص گلزنی در دربی

استقلال دربی برگشت را به پرسپولیس باخت و این باخت زمینه از دست دادن تکرار قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر شد.

استقلال پیش از بازی با پرسپولیس یعنی در پایان هفته بیست و ششم صدرنشین بود و اگر در دربی برنده می‌شد و حتی مساوی در صدر می‌ماند، به این خاطر که فردای این بازی سپاهان در استادیوم نقش جهان نتوانست از سد ملوان بگذرد. شکست در این بازی معادلات را تغییر داد و این تیم پرسپولیس بود که در نهایت بر جام قهرمانی این فصل از بازی‌ها بوسه زد. استقلال به واسطه شکست در دربی جام قهرمانی را از دست داد اما به طور حتم تجربیات خوبی از این بازی به دست آورد، تجربیاتی که می‌تواند به آبی‌ها دست کم در فتح جام قهرمانی حذفی کمک کند.

پیش بینی می‌شود، استقلال برای دربی یک بار دیگر به همان ترکیب همیشگی برسد. هر چند مهره‌های جایگزین در هفته های اخیر برای استقلال خوب کار کردند و در شرایطی که تیم شانس قهرمانی در لیگ برتر از دست داده بود، بازی های لیگ برتر را با شکست مس در رفسنجان و پیروزی خاطره انگیز در برابر تراکتور به خوبی به پایان برد. از جمله بازیکنان جایگزین در هفته های اخیر محمد حسین مرادمند بود که در بازی با مس و تراکتور برای استقلال گلزنی کرد. یا مهدی مهدی پور که در میانه میدان و در کنار سعید مهری و آرش رضاوند نمایش خوبی داشت. او به دلیل دو اخطاره شدن بازی نهایی حذفی را از دست داد و قابل پیش بینی است که استقلال یک بار دیگر به استفاده از زوج آرش رضاوند و سعید مهری برسد. دو هافبکی که در نیم فصل دوم در میانه میدان استقلال بسیار خوب کار کردند و در نهایت با موقعیت سازی و حتی گلزنی موجب شدند تا تیمشان با 52 گل زده عنوان بهترین تیم در فاز تهاجمی را از آن خود کند. سعید مهری به دلیل محرومیت در بازی با نساجی بازی نکرد. او با استفاده از این فرصت بینی اش که در بازی با مس مصدوم شده بود، را جراحی کرد و گفته می‌شود برای همراهی تیمش در بازی نهایی مشکلی نخواهد داشت. هم چنین آرش رضاوند در بازی با نساجی با گل زنی نشان داد بعد از یکی دو هفته استراحت مصدومیتش از ناحیه مچ پا بهتر شده است.

از دیگر تغییرات استقلال در هفته های اخیر به خصوص بعد از بازی دربی بازی صالح حردانی در جناح راست خط دفاعی به جای کوین یامگا بوده است. صالح هم در هفته های اخیر یکی از خوب های استقلال بود. هر چند که در جریان بازی ها به خاطر تغییر تاکتیک تعویض می شد. با آمدن کوین به نظر می رسد او در بازی پایانی حذفی روی نیمکت خواهد نشست. و البته که صالح می تواند یکی از تعویضی‌های خوب و تهاجمی تیم آبی باشد.

سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی، کوین یامگا، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند، مهدی قایدی، محمد محبی و پیمان بابایی ترکیب استقلال در بازی هفته بیست و هفتم بود. پیش بینی می شود این ترکیب با یک تغییر مهیای بازی با پرسپولیس در فینال حذفی شود و آن تغییر بازی امیر اسلان مطهری در نوک خط حمله به جای پیمان بابایی است. امیر ارسلان هفته هاست برای استقلال گل نمی زند اما پاس گل می دهد و تلاشش در نوک خط حمله استقلال ستودنی است. بطوریکه در بازی هفته بیست و هفتم بسیاری از کارشناسان فوتبال یکی از اشتباهات ریکاردو ساپینتو در این بازی را نیمکت نشینی امیر ارسلان مطهری دانستند

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی