کد خبر: ۷۲۶۶
۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۱۷:۰۳:۱۲

معیاری جدید برای رتبه‌بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به معیشت معلمان گفت: رتبه‌بندی معلمان باید اساسی و در چارچوب‌های خاص و تعریف شده و بر مبنای تلاش افراد باشد.

علیرضا پاک‌فطرت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی  در دیدار با رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس راه نجات کشور را ارائه آموزش‎‌های درست و مناسبت به نسل جدید عنوان کرد و گفت: آموزش و تربیت صحیح دانش‌آموزان و تربیت انسان‌هایی در تراز شهید سلیمانی باید مدنظر آموزش و پرورش قرار گیرد.

 

وی از کاهش بودجه وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ کمتراز بودجه سال ۱۴۰۰ است و علی‌رغم همه تلاش‌ها و مسائلی مانند رتبه‌بندی معلمان و... وضعیت بودجه آموزش و پرورش و به طور کلی بخش آموزش کشور در سال آینده زیاد نیست و ممکن است مراکز آموزشی اعم از ادارات آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، نوسازی مدارس و غیره متضرر شوند و برخی امورشان معطل بماند.

 

پاک‌فطرت بیان کرد: هر کاری در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد باید معلمان راضی باشند تا بتوانند دانش‌آموزان را خوب تربیت کنند و مسائل حقوق و معیشت قشر فرهنگی و فرهنگیان باید برای همیشه مرتفع شود تا معلم با جایگاه اجتماعی که دارد دچار خدشه نشود.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معلمان از جملهمدیران مدارس و معاونین، دبیران، آموزگاران مربیان پرورشی، هنرآموزان فنی حرفه‌ای باید خرجشان به دخلشان بخواند و برسد تا دغدغه معیشت نداشته باشند و همانگونه که در بسیار ی از کشورها سه قشر معلم و قاضی و پلیس از احترام خاصی برخور دارند در ایران هم باید این اقشار در ارائه خدمات خود به جامعه و گذران زندگی روزمره ایشان مشکلی نداشته باشند.

 

وی تأکید کرد: رتبه‌بندی معلمان باید اساسی و اصولی و در چارچوب‌های خاص و تعریف شده خودبه طور کامل اجرا و بنای اجرای آن بر تشخیص و توجه به افراد کننده کار و پر تلاش از افراد کم کارتر باشد.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت:برخی رفتارهای تند و دور از اخلاق، اقتصاد کشور را دچار تزلزل می‌کند و لازم است نگاه همه مردم و مسئولان به نگاه و کلام رهبری معظم انقلاب باشد تا کشور مسیر درست پیشرفت را طی کند.

 

وی با تأکید بر توجه به مکتب سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز فردی مثل سردار سلیمانی که حقیقتا مرد خدا و یار و یاور رهبری بود و ایران و همه آزادی‌خواهان دنیا به وجودش افتخار می‌کردند، جایش خالی است و اگر بود کشور دچار بسیاری از مشکلات و حوادث اخیر که دامن‌گیر کشورشد، نمی‌شد. سردار سلیمانی یک انقلابی واقعی بود و با شهادتش، رهبر عزیز انقلاب حقیقتا تنها شد و مظلومیتش بیش از گذشته آشکار شد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر بخواهید کشورتان را نجات دهید باید به سمت وسوی آموزش‌های درست بروید و آموزش‌ها را درست کنید زیرا آموزش و پژوهش باید در صدر همه امور کشور باشد.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی