کد خبر: ۷۲۵۹
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۶:۵۹:۲۱

تعیین وتکلیف یارانه 1402

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با وضعیت یارانه‌ها در سال آینده، توزیع کالابرگ و حذف یارانه دهک‌های پردرآمد توضیحاتی ارائه داد.

 صولت مرتضوی اظهار کرد: در تبصره بودجه 1401، قانون‌گذار تعیین کرده بود دولت ارز ترجیحی را حذف، و مابه‌التفاوت را به صورت کالابرگ یا روش‌های دیگر پرداخت کند.

مرتضوی افزود: دولت با حذف ارز ترجیحی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را موظف به آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای اجرای طرح کالا برگ کرد که این طرح در ابتدا در برخی شهرستان‌ها به صورت آزمایشی انجام شد. پس از شهرستان‌ها این طرح در استان هرمزگان اجرا شد که ضریب نفوذ بسیار بالایی داشته و بیش از 500 فروشگاه به سیستم شبکه ملی اعتبار متصل شده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد: گزارشات از استقبال مردم نشان می‌دهد این طرح تا کنون با اقبال عمومی مواجه نشده ولی قرار است این طرح کالابرگ توسعه داده شود و در سه استان گیلان، مرکزی و قزوین نیز ادامه یابد.

 

صولت مرتضوی ادامه داد: کالابرگ اختیاری خواهد بود و استفاده از آن به صورت دلخواه است که امید به ترویج آن داریم تا اقلام ضروری به دست مردم برسد.

براساس گزارش ایسنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حذف یارانه دهک‌های پردرآمد گفت: قانونگذار تکلیف کرده که یارانه دهک‌های پردرآمد حذف شود اما تاکنون تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی